Gaya Hidup

Singapura Motorshow 2017 Ada Banyak Besi Kilat Baharu Yang Dipamerkan

Bagi salah satu negara yang harga kereta baru yang tertinggi di dunia, rakyat Singapura terus bercinta dengan kereta. Dengan harga kereta baru masih lebih tinggi daripada yang lain di dunia, kos pemilikan yang meningkat dan kekurangan tempat letak kereta, negara pulau kecil ini akan terus membeli kereta pada kadar yang stabil.

Walau bagaimanapun, kami merasakan bahawa majoriti jualan untuk 2017 akan tertumpu pada pasaran kereta mewah di mana individu-individu yang kaya akan terus memiliki dan memandu apa yang mereka suka dan kelas pertengahan akan beralih kepada kenderaan midrange sebagai satu keperluan untuk pengangkutan dan hanya itu.

Pameran tahun ini dibuka pada hari Khamis-13 Januari selama seminggu dan pelancaran pertama hari itu ialah di pameran Motor Image di mana  Subaru Impreza  semua baharu diumumkan untuk sedan dan 5-pintu bentuk hatchback dengan jenama baru Subaru global platform.

Honda melancarkan NSX semua  baharu dan barisan Civic baru. Mereka memenuhi pameran mereka dengan keseluruhan rangkaian mereka yang  dijual di Singapura termasuk Honda Jade.

Mazda melancarkan MX-5 kereta sukan hardtopnya, semua baru SUV CX-9 dan pelbagai sedan SKYACTIV yang lengkap juga dipamerkan dengan warna merah tandatangan mereka.

Range Rover ada drop top Evoque mereka dalam warna tandatangan oren. Lexus dan Infiniti dengan pameran di hadapan satu sama lain dengan coupe berwarna-warni baharu mereka, Lexus RF-Sport dan Infiniti S60. Infiniti juga mempunyai crossover Q30 semua baru mereka dipamerkan.

Ford, BMW dan Mercedes membuat kehadiran mereka dirasai dan dengan pameran drop top Mustang,  Ford mendapat lebih perhatian daripada model bersebelahan dengan BMW yang berkilat.

Pameran Audi kukuh dengan Volvo di sebelah mereka mendapat perhatian yang lebih dengan V90 mereka dan kereta mewah S90.

Suzuki dengan kekuatannya yang masih mempamerkan Swift mereka yang menjual panas dan kuat mempromosikan Ignis baharu mereka. KIA motor di belakang mereka dengan barisan penuh dan beberapa model baru yang menarik yang belum lagi tiba di Malaysia.

Hyundai memutuskan untuk mempamerkan barisan penuh mereka termasuk IONIQ yang mengagumkan di dewan seterusnya di tingkat bawah.

Opel, yang dimiliki oleh General Motors mempamerkan rangkaian mereka di pintu lobi utama pusat membeli-belah bersebelahan dengan dewan pameran utama untuk mempamerkan pelbagai reka bentuk bergaya mereka yang  baru.

Volkswagen mempunyai rangkaian lengkap mereka dipamerkan termasuk Tiguan semua baharu yang akan tiba di Malaysia pada suku tahun ini.

Jenama Supercar tidak ada di pameran ini, Lamborghini, Porsche, Ferrari dan Aston Martin tidak membuat penampilan dan jenama kereta dari China juga tiga hadir.

Renault mempunyai barisan penuh Megane baru hatchbacks, sedan dan Koleos SUV mereka.

Toyota CH-R telah diumumkan dan harga dan penghantaran masih belum ditentukan walaupun banyak perhatian.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Subaru Impreza Melancarkan Semua Baharu di Singapore Motorshow 2017

Next post

Koenigsegg Memberi Penghormatan Kepada 'Purple Rain' Dengan Regera 402 km / h

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *