Gaya Hidup

Permintaan Global Untuk EV Meningkat

Pembuat kereta Eropah percaya bahawa mereka sekarang di puncak lonjakan permintaan untuk EV. Eropah sudah mempunyai rangkaian hampir 72,000 stesen mengecas awam untuk EV, tetapi kebanyakannya mengambil masa yang lama untuk mengecaj.

Agensi Tenaga Antarabangsa berkata hanya kira-kira 5,800 stesen pengecasan Eropah “cepat,” yang ia mentakrifkan sebagai pengisian pada kadar 43 kW atau lebih, bersamaan dengan operasi 90 mesin basuh serentak. Pengecas yang paling cepat digunakan secara meluas di benua itu setakat ini adalah lebih daripada 1,800 dipasang setakat ini oleh Tesla. Pada 120 kW, mereka masih memerlukan setengah jam untuk memberi kereta kuasa cukup untuk memandu 270km.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Bila pasaran untuk EV bertambah, pembuat kereta tradisional akan mendapati ia lebih mudah untuk mengejar Tesla. Memasang ribuan pengecas cepat di seluruh dunia akan memerlukan berbilion-bilion dolar dalam pelaburan dan menawarkan peluang untuk pengeluar. Konsortium pengecas cepat akan menelan belanja kira-kira € 200,000 setiap satu.

 

 

Previous post

Takata Corp Kena Bayar Denda USD1 Bilion

Next post

Honda CBR650F dan CB650F Dikemaskini Dengan 2 Warna Segar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *