Berita Auto

BMW Sedia Lancar i8 Baharu Di Ubah Suai

Selepas lebih daripada 10,000 jualan sejak November 2013, i8 eksotik ini dikhabarkan akan dilancarkan bersama-sama dengan i8 Spyder tahun depan.

bmw-i8s1

BMW i8 adalah model pengeluaran BMW pertama yang dikuasakan oleh enjin petrol 3 silinder. Unit paling berturbo ini dilengkapi dengan, pada masa itu, teknologi generasi terkini BMW TwinPower Turbo dengan high-precision injectors diletakkan di antara injap, bersama-sama dengan VALVETRONIC. Tork roll rendah dikurangkan lagi oleh balancer shaft, manakala multi-stage damper bersepadu dalam transmisi automatik memastikan perjalanan yang sangat licin dan halus pada rpm rendah.

Enjin pembakaran 3-silinder dalam i8 BMW menghasilkan 231hp dan memandukan roda belakang, manakala tork maksimum 320Nm boleh didapati dari 3,700rpm.

Sumber kuasa kedua kereta ini adalah motor elektrik hibrid menghasilkan 131hp yang menghantar kuasa untuk gandar depan. 250Nm tork daripada terhenti. Sambil menyediakan rangsangan kuasa untuk membantu enjin petrol semasa pecutan, motor elektrik juga boleh menguasai kenderaan itu dengan sendirinya dalam pelbagai pemanduan harian sehingga 22 batu dan kelajuan tertinggi 75 bsj kuasa elektrik sahaja, menghirup tenaga daripada bateri lithium-ion.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Previous post

Mungkinkah Konsep Suzuki Menjadi Proton Preve Baharu?

Next post

Adakah Prestasi Kereta Anda Akan Lebih Baik Dengan Super Fuels?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *