Konsep / Lakaran / Intipan

Volkswagen ‘Arteon’ Lebih Besar Lebih Bergaya Berbanding Passat

Tiga bulan lebih awal daripada premiere dunia di Geneva Motor Show, Volkswagen menyediakan pandang pertama kontur menarik top model baru, Arteon. Model sama sekali baru dan maju ini diletakkan di atas Passat dan menekankan emosional pada kelas pertengahan atasan.

Selain garis baru dan outline beremosi, Volkswagen juga memperkenalkan dengan Arteon ini, rupa jenama yang sangat ekspresif, melintang dan menyerlahkan. Bar jeriji radiator dilanjutkan di sini ke dalam lampu hadapan tiga dimensi, manakala elemen pencahayaan LED tambahan menekankan susun atur yang menarik dan menunjukkan penguasaan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-English_650x85_20160610

Fastback empat pintu ini mengesankan melalui kedua-dua  reka bentuk revolusioner dan nilai praktikal kegunaan yang besar. Walaupun pintu tingkap frameless mencerminkan unsur-unsur gaya tipikal grand tourer, top-hinged dan  pembukaan lebar tailgate menyediakan akses optimum untuk boot yang besar.

Nama Arteon – dengan penekanan diletakkan di atas suku kata pertama – adalah terdiri daripada dua bahagian komponen: ‘Art’ menerangkan garis harmoni fastback dan emosional. Hujung ‘eon’ mengenal pastinya, dengan cara yang sama seperti top model Volkswagen untuk pasaran Cina, Phideon, sebagai model premium.

Arteon baru sedang diperkenalkan kepada umum buat kali pertama di Geneva Motor Show; pelancarannya akan disusuli pada musim panas 2017. Tonton video teaser ini:



Previous post

Hyundai Ioniq Hybrid Dilancarkan di Malaysia

Next post

TECHART Tuned Porsche 718 Boxster Untuk Pertimbangan Anda

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *