Gaya Hidup

Kemas Kini Ketersediaan Stok Pengepam Beg Udara Penumpang Takata Dan Aktiviti Pengantian

Honda Malaysia hari ini mengulangi komitmennya untuk memastikan keselamatan pelanggan dan ingin mengemas kini keadaan stok dan usaha lanjut mengenai aktiviti  penggantian  inflator beg udara hadapan Takata. Pelanggan digalakkan untuk segera menggantikan pengepam beg udara depan Takata mereka yang terjejas (pemandu / penumpang) kerana pengepam beg udara hadapan yang dihasilkan oleh Takata itu boleh terkeluar dengan tekanan dalaman yang berlebihan apabila diaktifkan. Casing inflator beg udara itu mungkin pecah dan boleh mengakibatkan kecederaan atau kematian pemandu dan penumpang.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

1. Ketersediaan Stok Pengepam Beg Udara Penumpang Hadapan Takata

Honda Malaysia akan meningkatkan ketersediaan stok untuk Pengepam Beg Udara Penumpang Hadapan Takata kepada 55% menjelang akhir November 2016, sebulan lebih awal daripada yang dijangka tempoh masa yang diumumkan sebelum ini. Stok secara beransur-ansur akan meningkat kepada ketersediaan 70% akhir Disember 2016.

Honda Malaysia ingin menggesa pelanggan yang terlibat untuk menggantikan Pengepam Beg Udara Penumpang Hadapan Takata serta-merta. Honda Malaysia menggalakkan pelanggan yang terlibat untuk membuat temu janji di mana-mana Hab Sentral Servis Honda atau Authorized Honda Dealers untuk mengelakkan sebarang halangan untuk penggantian ini dijalankan secara sistematik.

Sehingga 23 November 2016, Honda Malaysia telah menggantikan lebih daripada 62.300 daripada anggaran 125,000 Pengepam Beg Udara Penumpang Hadapan Takata yang terjejas , penterjemahan kepada nisbah 50% selesai .

Dalam kempen tambahan untuk memastikan keselamatan pelanggan, satu lagi usaha penggantian yang melibatkan 147.894 unit Pengepam Beg Udara Penumpang Hadapan Takata telah dijalankan pada 23 Jun 2016 sebagai langkah pencegahan. Honda Malaysia juga telah mengambil tindakan serta-merta untuk memulakan aktiviti penggantian unit-unit yang terlibat.

2. Ketersediaan Stok Pengepam Beg Udara Pemandu Hadapan Takata

Honda Malaysia ingin memberi jaminan bahawa stok untuk Pengepam Beg Udara Pemandu Hadapan Takata adalah pada tahap 100%. Semua Hab Sentral Servis Honda Sentral dan Authorized Honda Dealer mempunyai stok yang mencukupi untuk menjalankan penggantian Pengepam Beg Udara Pemandu Hadapan Takata dan Honda Malaysia sekali lagi ingin menggesa pelanggan yang terlibat untuk membuat temujanji untuk menggantikan pengepam beg udara terjejas dengan segera.

Sehingga 23 November 2016, Honda Malaysia telah menggantikan lebih daripada 175,000 daripada anggaran 264,000 Pengepam Beg Udara Pemandu Hadapan Takata yang terjejas penterjemahan kepada nisbah 66% selesai.

3. Penambahan Hab Mobile di pusat-pusat membeli-belah

Untuk terus memberikan lebih banyak lokasi dan kemudahan kepada pelanggan untuk menggantikan Pengepam Beg Udara Hadapan Takata yang terjejas, Honda Malaysia telah menambahkan dari 11 Hab Mobile semasa di pusat membeli-belah kepada 18 pusat membeli-belah sehingga 25 Disember 2016. Pelanggan boleh menyemak lokasi terbaru Hab Mobile di pusat membeli-belah di www.honda.com.my atau www.productrecall.honda.com.my

Peningkatan Hab Mobile dilebih pusat membeli-belah adalah tambahan kepada operasi Hab Sentral Servis Honda yang telah dilanjutkan sehingga 31 Disember 2016 dan
aktiviti penggantian yang turut tersedia semasa aktiviti turun-padang Honda seperti Honda Family Road Trip dan Honda Mobile Road Shows.

Pelanggan Honda boleh menyemak status recall kenderaan mereka sama ada dengan melayari www.honda.com.my atau www.productrecall.honda.com.my atau hubungi Honda nombor bebas tol 1-800-88-2020.

 

 

Previous post

Tahukah Anda Apa Itu MPGe?

Next post

Revolusi Supercar Seterusnya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *