Berita Auto

CROSSOVER 7 Subaru Baharu

Fuji Heavy Industries dah lama menjual CROSSOVER 7 ini di Jepun dengan jualan yang mengalakkan dan kami tertanya-tanya mengapa Motor Image tidak memperkenalkan si 7 tempat duduk ini di Malaysia dan rantau ini.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dalaman dan luaran yang menggabungkan unsur-unsur fesyen dan SUV sahih, prestasi semua-cuaca AWD yang menggabungkan keupayaan 7 tempat duduk untuk mencapai gaya hidup yang aktif.

img_4782

CROSSOVER 7 ini sebenarnya adalah station wagon tujuh tempat duduk berbumbung tinggi berbanding SUV tradisional.

img_4781

Versi ini mempunyai tunggangan yang lebih tinggi dan pelapisan badan luar, menjadikannya adik-beradik dengan Outback dan XV Crosstrek. Subaru memang suka membina kereta yang suka berangan  mereka SUV.

img_4783

Under the hood sits a 2.5-liter boxer-four engine, mated to a continuously variable transmission. It sends 171 horsepower to all four wheels, as is the Subaru way. A vehicle this big could probably use a bit more power, but it’s hard to deny the utility offered by the CROOSSVER’s seven-seat, tall-wagon packaging.

img_4785a

Compared to the previous Exiga, this new Exiga Crossover 7 features an extra 20 millimeters of ground clearance, hence the addition of “Crossover” in its title. The vehicle also gets 17-inch wheels and chunky wheel arches similar to those fitted to the Outback.

img_4785b

Di bawah hud ada enjin 2.5 liter boxer-four, dipadankan dengan continuously variable transmission. Ia menghantar 171 kuasa kuda keempat-empat roda, seperti cara Subaru.

img_4785c

Kenderaan sebesar ini sebenarnya boleh menggunakan sedikit lebih kuasa, tetapi ia sukar untuk menafikan keutilitian yang ditawarkan oleh tujuh tempat duduk, pakej wagon-tinggi CROSSVER ini.

img_4785d

Berbanding dengan Exiga sebelumnya, Exiga Crossover 7 baharu ini menampilkan tambahan 20 milimeter ground clearance,  sebabnya diberi nama”Crossover”. Roda 17 inci dan gerbang roda chunky sama dengan yang dipasang pada Outback.

img_4785e

Dijual hanya di Jepun.

 

 

 

Previous post

Vespa Elettrica Muncul di EICMA

Next post

F4/SEA Sedia Untuk Hujung Minggu Penuh Aksi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *