Gaya Hidup

Toyota Eco Youth Menangani Pengurusan Isu Buangan

Toyota Eco Youth Challenge menutup tirai di Concorde Hotel Shah Alam tempoh hari, dengan pelajar dari 14 buah sekolah yang mengambil bahagian mengalami pengurusan sisa pepejal yang merupakan tema untuk cabaran tahun ini. Program di seluruh negara menggalakkan pelajar untuk mengambil pemilikan masalah alam sekitar dalam komuniti mereka.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Toyota Eco Youth adalah salah satu aktiviti CSR UMWT dan merupakan projek peringkat komuniti yang melibatkan pelbagai pihak berkepentingan termasuk pihak berkuasa tempatan, agensi-agensi kerajaan, pemimpin masyarakat, penduduk tempatan dan syarikat swasta. Setakat ini, program ini telah memberi kesan kepada lebih 1,500 pelajar dan guru-guru dari 209 sekolah.

????????????????????????????????????

Untuk program tahun ini, sekolah juara membawa pulang hadiah wang tunai RM10,000  manakala pemenang tempat kedua dan ketiga pulang dengan masing-masing RM7,000 dan RM5,000. Di samping itu, pemenang untuk persembahan terbaik, pameran terbaik dan laman web blog terbaik turut menerima RM1,000 setiap satu. Token RM500 juga diberikan kepada dua daripada guru yang memberi sokongan padu sepanjang program tersebut.

Previous post

Pencabar C3 Citroën Untuk WRC 2017

Next post

Perodua Miliki 40.6% Pasaran Kereta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *