Berita Auto

Ford Masukkan Moto 2.7 liter Twin Turbocharged EcoBoost Kedala Fusion

Ford menambah kuasa EcoBoost® yang serius kedalam sedan Fusion dalam serangan habis-habisan ke atas  sedan sukan Jerman yang  lebih jauh mahal. Berikutan kejayaan Explorer Sport, yang menyaksikan seorang daripada lima pembeli datang daripada pengalaman Audi, BMW dan Mercedes-Benz baru-baru ini, Ford menuju bukan sahaja kepada pemilik V6 lengkap Toyota Camry dan Honda Accord, tetapi beberapa model Jerman yang lain yang kini menguasai lima angka premium diatas Fusion Sport 2017.

Tork memuncak di 380 lb.-ft. daripada enjin 2.7 liter twin-turbocharged  EcoBoost® menjadikan Fusion Sport lagi teguh daripada sedan prestasi yang utama seperti BMW 535i, Audi A6 3.0T dan Mercedes-Benz E400.

ford_fusion_2

Ford has reason to be confident with its newest sport-minded offering. While Explorer sales rose 24 percent from 2013 to 2015, Explorer Sport jumped 103 percent. Edge sales were close to flat over that same period – mostly due to model changeover – but Edge Sport jumped 62 percent.

Ford mempunyai sebab untuk berasa yakin dengan kereta terbarunya ini. Walaupun jualan Explorer meningkat 24 peratus dari 2013 hingga 2015, Explorer Sport melonjak 103 peratus. Jualan Edge rapat dengan rata sepanjang tempoh yang sama – kebanyakannya disebabkan oleh model pertukaran – tetapi Edge Sport melonjak 62 peratus.

Dan untuk pembeli sedan sukan yang arif yang mencari yang terbaik dengan brek dan prestasi pengendalian disediakan juga pakej tayar musim panas.

Ford Fusion Sport 2017 bermula pada harga sedan sport yang paling tak Jerman $ 33,475, dan itu sekali dengan all-wheel drive sebagai ciri standard.

 

Previous post

RM119,800.00 Untuk Forester Dengan Symmetrical All-Wheel-Drive

Next post

Jualan Bulan Mei Ford Meningkat. Dipacu oleh Ranger Baharu yang Lasak, Pintar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *