Konsep / Lakaran / Intipan

Isu Pengeluaran Toyota & Lexus Selepas Gempa Bumi Southwest

Toyota menggantung pengeluaran kedua-dua syif minggu lepas Jumaat dan Sabtu di kilang pemasangan Lexus utamanya di barat daya Jepun untuk mengesahkan kestabilan rantaian bekalannya. Tiada laporan kerosakan di kilang pemasangan Miyata, di Fukuoka wilayah di pulau barat Jepun Kyushu, mahupun pada kilang enjin dan transaxle berdekatan, jurucakap Toyota berkata.

Selepas membatalkan peralihan pengeluaran pertama pada hari Jumaat, Toyota telah memilih untuk juga membatalkan kedua dan terus melahu operasi pada hari Sabtu. Syarikat itu memerlukan masa ke peringkat yang lebih rendah rantaian bekalan untuk memastikan penghantaran sub-komponen tidak akan terganggu, kata jurucakap itu. Toyota akan menilai semula rantaian bekalan minggu ini dan akan membuat keputusan tentang meneruskan output pada Isnin. Toyota juga menggantung operasinya di sebuah kilang enjin dan di sebuah kilang transaxle berhampiran kilang pemasangan.

Kilang, yang dikendalikan oleh anak syarikat Toyota Toyota Motor Kyushu, membina kereta Lexus HS, ES dan CT, bersama-sama dengan RX dan NX crossover. Toyota Sai hibrid juga dibina di kilang ini. Kilang itu mempunyai kapasiti tahunan sebanyak 340,000 kenderaan.

 

Previous post

Produksi Toyota & Nissan Terjejas Kerana Gempa Bumi

Next post

Status Nissan Selepas Gempa Bumi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *