Berita Auto

Apakah Yang Menjadikan Ford Focus 2016 Begitu Istimewa?

Kami baru-baru ini membawa Focus varian ini ke Pulau Pinang. Perjalanan kami telah mempameri 2 perkara.

Ford-Focus10

Pertama, bahawa ia telah berjaya mengekalkan watak menyeronokkan walaupun bersaing dengan beberapa entri yang paling praktikal pernah direka di pasaran.

Ford-Focus12

Dan ya, ia masih jaguh dalam bab pengendalian. Jarang dapat kita lihat sebuah kereta dalam segmen C direka untuk keseronokan. Focus masih membolehkan anda nakal sedikit dan menjeritkan tayar tanpa perlu meyakinkan kita.

Ford-Focus13

Memandu Ford Focus masih amat menyeronokkan – walaupun dengan stereng kuasa elektronik, ada banyak komunikasi antara tayar dan pemandu. Kawalan Kestabilan mengambil tempat duduk belakang, jarang perlu menawarkan bantuan, terima kasih kepada casis dengan hebatnya disusun.

Ford-Focus08

Focus generasi sebelum ini  bertransmisi dual-clutch dan Ford telah memutuskan untuk menggantikannya dengan automatik konvensional. Ia boleh dikendalikan secara manual dengan Paddle shifters dalam Titanium + dan Sport + atau menggunakan butang pada pemilih gear dengan Trend.

Ford-Focus01

Automatik 6-kelajuan tidak sepantas kotak gear dual-clutch, tetapi ia adalah jauh lebih lancar pada kelajuan rendah, lebih mudah untuk memperbaiki dan kurang terdedah kepada kegagalan.

Ford-Focus07

Walaupun dengan kotak gear konvensional, enjin 1.5 liter EcoBoost masih berasa digunakan sepenuhnya dan di rumah di Focus.

Ford-Focus02

Ia amat kuat, dengan 180PS dan 240Nm tork di tangan. Gabungan kuasa dan responsif inilah yang membuat Focus pemimpin prestasi yang jelas.

Ford-Focus14

Jika tidak, model Trend masih mempunyai enjin dan transmisi yang sama (tolak Sport ditalaan suspensi dan tayar), jadi anda akan mendapat salah satu kereta pemandu yang terbaik bagi kategori di bawah RM120,000.

Ford-Focus03

 

Previous post

Akash Neil Nandy. Anda Kenal Dia? Pemandu? Juara?

Next post

Pikap Hilux Toyota Semua Baru Dari RM89,900 - RM133,900

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *