Berita Auto

Kita Telah Melihat 9 Generasi Civic. Kini Tiba Yang Ke 10

honda civic thai1

 

Sebelum kemunculan Honda Civic, Honda lebih terkenal dengan motosikal berbanding kereta-keretanya. Honda Civic pertama, diperkenalkan pada tahun 1972 sebagai model 1973 membuka jalan bagi Honda untuk menjadi salah satu pengeluar kereta yang paling terkenal di dunia. Dalaman yang luas, ekonomi bahan api mengagumkan dan prestasi sporty membuat Civic yang berharga berpatutan satu kejayaan segera.

Honda Civic generasi pertama  boleh didapati sebagai hatchback atau sedan. Ini gaya badan yang hampir sama, cuma satu yang ditawarkan belakang berhatchback, manakala yang satu lagi adalah dengan but. Peralatan standard termasuk tempat duduk vinil , tempat duduk bucket berbaring, brek cakera depan berkuasa, dan dashboard aksen kayu bijirin. Sepanjang tujuh tahun kemudian, Honda meningkat enjin Civic generasi pertama dari segi output kuasa dan kecekapan.

Sekarang, Honda bersedia untuk memperkenalkan model Civic 2016, menandakan generasi sedan kesepuluh yang amat disayangi. Kita tidak sabar melihat apa yang Honda!

honda civic thai2

Previous post

My Auto Fest Menjanjikan Tawaran Kereta Terbaik Musim Perayaan Yang Akan Datang

Next post

Volvo Membawa Prestasi Polestar Untuk Memperkenalkan S60 & V60 Terpantas

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *