Berita Auto

GM Perkenal Commercial Link Bantu Perniagaan Mengoptimumkan Pengurusan Armada Kenderaan

General Motors telah melancarkan satu platform baru yang direka khusus untuk perniagaan kecil untuk mengakses maklumat kenderaan utama seperti lokasi, tahap bahan api, jarak pemanduan dan keperluan penyelenggaraan bila-bila masa. Perkhidmatan pengurusan armada kenderaan baru yang dikenali sebagai Commercial Link menggunakan data yang disediakan oleh embedded OnStar hardware dan bertujuan untuk menyediakan pemilik perniagaan kecil dengan, pandangan masa sebenar secara terperinci operasi kenderaan mereka untuk menguruskan armada mereka dengan lebih cekap. Selain itu, ia menjimatkan pemilik kos penambahan perkakasan selepas pasaran untuk mengakses data kenderaan mereka.

GM Commercial Link 2

Commercial Link terdapat di kebanyakan model tahun 2015 dan Chevrolet, Buick, GMC dan Cadillac yang lebih baru, memberikan pelanggan akses  segera  kepada akaun OnStar yang aktif,  maklumat kenderaan melalui laman web dengan kos hanya $10 sebulan untuk setiap kenderaan. Satu aplikasi mudah alih Commercial Link juga boleh didapati pada musim panas ini untuk kedua-dua Android dan peranti Apple.

Dengan Link Commercial, pengguna boleh memantau perkara berikut:
Lokasi

Lihat lokasi semasa atau laluan mana-mana kenderaan yang berdaftar dan mengakses sejarah lokasi.

Bahan Api

Memantau kadar penggunaan bahan api kenderaan dan laporan kecekapan bahan api untuk mencapai penjimatan kos.
Kelajuan
Menggalakkan tingkah laku pemanduan yang selamat dan peralatan perlindungan dengan memantau kelajuan kenderaan dan memberikan e-mel kelajuan dan mesej teks amaran.
Penyelenggaraan

Notis perkhidmatan dan  keperluan penyelenggaraan untuk mengurangkan kenderaan downtime.

Laporan 

Carta dan graf yang senang difahami termasuk laporan yang disatukan bagi tujuan analisis akhir tahun dan perbelanjaan perniagaan.

OnStar 4G LTE allows workers to utilize their vehicle as a mobile office, allowing them to stay connected, email and more while parked at job sites.

Di Malaysia, hanya satu jenama GM yang mempunyai bantuan sebegini ialah Chevrolet, tetapi itu pun secara kecilan saja. Walau bagaimanapun, idea di sebalik Commercial Link adalah apa yang syarikat-syarikat perlu untuk sistem pengurusan armada yang lebih cekap tanpa perlu penyelesaian selepas pasaran.

Chevrolet Express 2500 Cargo Van

Previous post

Sudah Bersiap Sedia Untuk Pelancaran Honda BR-V Setelah Diberi Rating 5-Bintang Oleh NCAP ASEAN

Next post

Hyundai 2S GDSI Dibuka Di Melaka Untuk Menambah Baik Khidmat Pelanggan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *