Gaya Hidup

Enam Fakta Dari Ford Yang Mungkin Mengubah Fikiran Anda Tentang Kereta Tanpa Pemandu

Memandu di salji boleh menjadi satu cabaran licin, dengan potensi untuk satu tiupan blizzard yang akan memutih seluruh pemandangan anda – keadaan yang dihadapi oleh kebanyakan orang di Amerika Syarikat. Jadi, jika kereta tanpa pemandu untuk menjadi kenyataan – dan ianya hampir pasti akan – ianya mesti berupaya untuk mengemudi jalanraya yang dilitupi salji.

Ford Conducts Industry-First Snow Tests of Autonomous Vehicles

Dalam usaha untuk membawa kenderaan tanpa pemandu kepada berjuta-juta orang di seluruh dunia, Ford mendedahkan enam fakta mengenai teknologi yang membolehkan kereta untuk memandu dirinya sendiri dalam salji.

1. Pemetaan perjalannya : Ford adalah yang pertama mencipta peta 3D resolusi tinggi  menggunakan teknologi LiDAR untuk mengimbas kawasan kenderaan autonomi sebagai persediaan untuk memandu dalam salji.

2. Lebih baik mempunyai pelan data tanpa had: Kenderaan autonomi Ford mengumpul dan memproses  dengan lebih ketara pemetaan data dalam masa satu jam daripada orang biasa menggunakan data mudah alih telefon dalam masa 10 tahun.

3. Sensor Super Pintar: Ford menggunakan sensor LiDAR yang begitu kuat, mereka juga boleh mengenal pasti jatuhan emping salji dan titisan hujan.

4. Bukan navigasi biasa anda: Cara kenderaan autonomi Ford mengenal pasti lokasi mereka adalah lebih tepat berbanding GPS.

5. Tidak memerlukan cermin mata: Sensor gabungan – gabungan data dari pelbagai sensor dengan pemantauan pintar bantuan  sensor kesihatan menjaga kenderaan autonomi Ford daripada buta.

6. Lihat Mak! Takda Tangan!: Orang pertama di belakang roda ujian autonomi dalam salji adalah pelajar astrophysics major yang tidak pernah bermimpi dia akan berada di dalam sebuah kereta yang memandu dirinya sendiri.

 

 

Previous post

Ia Akan Mengambil Masa 10 Hari Untuk Mengecat Kereta Anda Bhg I - Gohed Gostan Ep. 20

Next post

Honda Membangunkan Sistem ‘Assembly Revolution Cell’ (ARC) Mass Production Pertama Dunia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *