Berita Auto

Honda Malaysia Umum Kenaikan Harga Dari Januari 2016

Honda Malaysia Sdn. Bhd. hari ini mengumumkan bahawa harga bagi kenderaan Honda akan dinaikkan berkuatkuasa Januari 2016 disebabkan oleh kejatuhan nilai Ringgit Malaysia. Syarikat kini sedang menganalisis kesan dan menganggarkan kenaikan harga sekitar 2% hingga 3% bergantung kepada model. Honda Malaysia akan terus memantau keadaan kadar pertukaran dengan teliti dan akan membuat keputusan mengenai harga pada bulan Disember 2015.

Industri automotif lebih terdedah kepada turun naik mata wang disebabkan oleh bahagian yang diimport dan komponen dalam pertukaran asing tetapi kesannya biasanya bukan serta merta. Honda Malaysia telah membeli beberapa bahagian dan komponen lebih awal apabila mata wang Ringgit yang lebih kukuh. Walau bagaimanapun, pembelian semasa dan masa depan yang terdedah kepada ketidakstabilan Ringgit.

Honda akan berkongsi butiran pelarasan harga dalam masa terdekat. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web: www.honda.com.my atau menelefon nombor bebas tol Honda di 1-800-88-2020.

 

 

Honda-CR-V

 

Previous post

Prius C 2016

Next post

Honda Civic Sedan Generasi Ke 10

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *