Berita Auto

Tun Mahathir Lawat HQ Lotus Untuk Test Drive Evora 400

Pengerusi Group Lotus plc dan PROTON Holdings Bhd, dan bekas Perdana Menteri Malaysia, telah diberi taklimat mengenai pelan semasa perniagaan Lotus  dan barisan model masa depan  oleh Jean-Marc Gales, Ketua Pegawai Eksekutif, Kumpulan Lotus plc, sebelum melihat talian pemasangan Lotus di mana kereta sport Lotus Evora 400 dibina tangan.

Tun Dr Mahathir Mohamad, Pengerusi Group Lotus plc, berkata, “Sejak 12 bulan lepas sejak lawatan terakhir saya ke Hethel, saya telah banyak tertarik dengan perubahan langkah yang telah dibuat oleh pihak pengurusan di Lotus. Perniagaan ini telah mencapai kemajuan yang besar dan ia adalah jelas bahawa pemulihan Lotus sedang dijalankan. Ia memang satu keseronokan melawat rumah Lotus dan setelah melihat kemajuan yang dicapai dan pelbagai yang akan datang kereta Lotus, saya rasa tergalak dan teruja untuk masa depan syarikat ini. “

 

att72e38

Sebagai penghabiskan lawatannya, Tun Dr. Mahathir memandu Lotus Evora 400 di Track Ujian Lotus di mana beliau kagum dengan keupayaan kereta sukan terkini dari Hethel, memuji prestasi dan mengalami sendiri pengalaman memandu yang tulen dan pengendalian penanda aras yang telah dipuji oleh akhbar automotif dunia.

 

Previous post

Cabaran KenTrade Trading oleh Kenanga Bersedia untuk Rumble dengan Volkswagen

Next post

Porsche Mission-E Caj Dan Pecut Lebih Cepat Daripada Tesla

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *