Gaya Hidup

Michelin Lantik Chandan Thakur Ketuai Michelin Malaysia

Chandan Thakur telah dilantik sebagai Pengarah Urusan Michelin Malaysia Sdn Bhd semalam untuk menggantikan Beltran Yturriaga yang ditukarkan ke pejabat serantau MICHELIN di Bangkok sebagai Pengurus Pembangunan Pengedaran, Asia Timur dan Oceania.

Chandan, 41 tahun, graduan kejuruteraan mekanikal daripada University of Bangalore, India, telah mengumpul pengalaman kerja yang luas dengan Kumpulan Michelin sejak 1999 dan pernah memegang jawatan Pengurus Jualan Negara, Kereta Penumpang dan Trak Ringan di Malaysia dari Jun 2007 hingga April 2011.  Beliau juga menjadi Pengurus Jualan Negara, Kereta Penumpang dan Trak Ringan di India dari Mei 2011 hingga April 2013 dan Pengurus Pembangunan Pengedaran, Asia Timur dan Oceania di Bangkok sebelum berpindah ke sini.

image002

Sebagai Pengarah Urusan Michelin Malaysia, Chandan berhasrat untuk meneruskan pertumbuhan jualan dua angka yang dicapai oleh MICHELIN sejak beberapa tahun kebelakangan dan mengukuhkan kedudukan jenama dan kesetiaan pelanggan jangka panjang, dengan menggunakan teknologi dan inovasi jenama untuk membina ekuiti dan menawarkan penyelesaian yang semakin berkesan dan berdaya saing, sesuai dengan cabaran dalam dunia pergerakan.

“Pemandu Malaysia boleh dibanggakan dan arif memilih, berpengetahuan dan mahukan nilai paling tinggi untuk kenderaan mereka, tidak kira sama ada mereka memandu MyVi, SUV atau kereta mewah.

“Kami berhasrat untuk menggunakan rangkaian kedai TYREPLUS kami yang semakin luas dan menawarkan nasihat profesional yang sesuai dengan gaya memandu dan kecenderungan mereka. Sungguhpun objektif utama kami adalah untuk mencadangkan MICHELIN sebagai tayar pilihan, kami tidak mengamalkan dasar satu saiz sesuai untuk semua di gedung berbilang jenama kami dan kami memberi kelonggaran kepada pelanggan untuk membuat pilihan berasaskan pengetahuan mereka. Keselamatan, ketahanan, penjimatan minyak, keselesaan dan keseronokan memandu adalah teras DNA kami dan kami menawarkan Prestasi Mutlak MICHELIN kepada pelanggan kami,” kata Chandan.

Menurut beliau lagi, selain meluaskan rangkaian TYREPLUS di seluruh negara, MICHELIN juga memperkukuh pusat servis khusus untuk trak dan bas di lokasi strategik di seluruh Malaysia, untuk berada lebih dekat dengan mereka dan memenuhi keperluan mereka.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Previous post

Mercedes Benz ‘Intelligent Aerodynamic Automobile’ Diumumkan di Frankfurt

Next post

Frankfurt Motor Show 2015 - Sorotan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *