Berita Auto

Mercedes-Benz V-Class Dikeluarkan di Malaysia. RM 434, 888 untuk Kemewahan Ultra Besar

Saya mengagak oleh kerana Alphard dan Vellfire sudah berlambak dan dimiliki oleh orang kebanyakan Mohamad, Siti, Ali dan Fatimah, Mercedes-Benz mengambil kesempatan mengumumkan ketersediaan V-Class baru, kereta penumpang keluarga yang termuda dan terbesar untuk memenuhi kehendak mereka yang mahukan kelebihan. Mereka yang mahukan kenderaan satu kelas atas dari yang dah biasa.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

V-Class baru ini menetapkan tanda aras baru dalam segmennya dengan reka bentuk dan pelbagai inovasi baru untuk menawarkan pengalaman yang paling berkesan bagi mereka yang memilih untuk berdrebar kemana-mana.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

V-Class baru menyediakan fleksibiliti optimum untuk digunakan di kawasan pedalaman tetapi masih elegan pada masa yang sama. Dengan dua talian peralatan; V-Class dan V-Class AVANTGARDE, pakej Exterior Sports dan pakej Interior Design untuk setiap Class, dua wheelbases, tiga kepanjangan badan 4895-5370 milimeter, dan juga banyak pilihan tambahan, V-Class baru boleh di individu untuk memenuhi mana-mana citarasa dan keperluan.

The new Mercedes-Benz V-Class – Interior, Cockpit, TecDays 2013

Oleh itu, ia memenuhi pelbagai keperluan pelanggan dan hanya sebagai menarik untuk keluarga kerana ia adalah untuk orang-orang yang memerlukan variasi dan dalaman yang luas untuk riadah dan aktiviti sukan.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

Walaupun pada pandangan pertama V-Class adalah tidak lain dan tidak bukan ahli kereta penumpang keluarga Mercedes-Benz  dan menetapkan satu kemuncak emosi dalam segmennya.

Archivnummer: SSPIP36251

Di tengah-tengah bahagian hadapan yang kukuh adalah gril radiator tegak dengan bintang tiga pusat berdimensi dan lampu depan yang direka secara progresif, yang buat kali pertama dalam segmen ini menawarkan semua fungsi lampu dalam teknologi LED sebagai pilihan.

Archivnummer: SSPIP36110

Bonet yang diukir berbentuk V  bergabung dengan elegan ke dalam bingkai krom sporty gril radiator dan lampu depan.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

Pengambilan udara yang lebih rendah dan gril radiator mempunyai ram sempit. Bersempena dengan lampu depan, yang melanjut jauh ke dalam sayap, mereka menekankan lebar kenderaan dan menekankan penampilan keyakinan diri V-Class baru ini.

Archivnummer: SSPIP36143

V-Class baharu ini datang dengan state-of-the-art 2.1 liter empat silinder enjin turbodiesel dengan  two-stage turbocharging, yang telah terbukti sangat berjaya dalam banyak siri model kereta penumpang dari A-Class kepada S- yang kelas, dan yang kini telah dipertingkatkan khusus untuk V-Class.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

V 220 d menjana 120 kW (163 hp) dan 380 Newton meter. Dengan penggunaan bahan api hanya 5.7 liter setiap 100 kilometer dan pelepasan CO2 149 gram bagi setiap kilometer, V 220 d menduduki kedudukan yang sama sekali terkemuka dalam segmen tersebut.

Die neue Mercedes-Benz V-Klasse, The new Mercedes-Benz V-Class

Archivnummer: SSPIP36239

SSPIP36237

V 220 d baharu boleh ditempah di semua peniaga sah Mercedes-Benz bermula dari RM 434, 888 (OTR tanpa insurans). Harga termasuk GST.

Mercedes-Benz V-Class sekali pandang:

Model V 220 d
Displacement 2,143 cc
Output 120 kW (163 hp)
at 3800 rpm
Max. torque 380 Nm
at 1,400 – 2,400 rpm
Fuel consumption (NEDC combined) 5.7 l/100 km
CO2 emissions 149 g/km
Kerb weight /payload in kg with permissible GVW of 2,800 (3,050) 2,075/725 (925)
Acceleration ( 0-100 km/h) 10.8 s
Top speed 195 km/h

 

 

Previous post

Renault Mengusik Mégane Baharu

Next post

Hari Ini Dalam Sejarah Automotive - 8 September

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *