Gaya Hidup

Menteri di UK Minta Ujian Pelepasan Untuk Semua Model Disel – Operasi Bermula

Dengan skandal pelepasan diesel  Volkswagen  baru-baru, ia hanya menunggu masa sebelum satu pihak yang akan meminta ujian selimut untuk semua kereta diesel.

BMW-X3_2015_800x600_wallpaper_07

Di United Kingdom, Setiausaha Pengangkutan Patrick McLoughlin telah melakukannya dengan memanggil untuk ujian semula semua model diesel dalam keadaan dunia sebenar. Ia adalah jenis senario yang menakutkan pengeluar, semata-mata kerana ia boleh gembar-gembur  dalam sekelip mata.

Volkswagen-Passat_2015

Walaupun pengguna mengamuk dan saham jatuh mendadak, tiada siapa yang dapat menjawab siapa sebenarnya mangsa dalam jenayah ini. Kereta yang pengguna beli adalah kereta yang sama mereka telah pandu beberapa bulan dan tahun-tahun sebelum ini, perbezaan hanyalah  berbeza adalah  penambahan  keberatan pada hati nurani mereka.

Volkswagen_Assembly_Plant_Pekan04

Ketua Pegawai Eksekutif Volkswagen, Martin Winterkorn, terpaksa berundur dengan kejadian ini. Beliau telah mengeluarkan permohonan maaf, walaupun keputusan yang mengakibatkan ini telah dibuat sebelum beliau mengambil alih teraju Volkswagen. Tetapi cara mereka akan berdepan, kejadian ini masih belum berakhir, dan ia mungkin telah memulakan pergerakan satu siri peristiwa yang akan memberi kesan kepada seluruh industri automotif Eropah.

Germany Volkswagen Emission Scheme

 

Previous post

Tawaran Pemilikan Kereta Menarik di Karnival Alami Proton 2015

Next post

Sekali lagi, BMW Lepasi Kereta M Mereka di Sepang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *