Berita Auto

Infiniti Perkenal Q30 di IAA

Q30 mungkin untuk Infiniti apa V40 adalah untuk Volvo. Ia adalah satu pendekatan baru untuk sebuah syarikat yang telah seolah-olah bertakung dalam reka bentuk produk mereka, mengambil jalan keluar dengan nips dan tucks untuk ala kadar saja. Dan jika ianya menjadi, ini boleh membantu menukar imej Infiniti kepada yang lebih baik, dan mungkin membuka jalan untuk lebih banyak produk menarik yang akan datang.

infiniti-q30-concept3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ia akan ditawarkan dengan dua pilihan motor petrol turbocharged, yang diperolehi daripada Mercedes-Benz, serta dua motor diesel sama ada daripada Mercedes-Benz atau Renault. Memandangkan sifat pasaran kita, kita mungkin akan menerima varian 2.0 liter daripada Q30, untuk melengkapkan Q50s kita dengan motor yang sama.

q30-infiniti-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Perkongsian antara Daimler dan Renault-Nissan mungkin sedikit pelik, tetapi ia datang dengan hakikat bahawa kedua-dua syarikat memegang 3,1 saham gabungan dalam saham masing-masing, yang bermaksud bahawa perkongsian teknologi adalah dalam kepentingan terbaik mereka. Q30 adalah berdasarkan platform A-Class, yang menunjukkan ia adalah fleksibil dalam bentuk seperti GLA dan PTK.

infiniti-q30-engine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalam beberapa hari akan datang, lebih banyak maklumat akan dikeluarkan mengenai Q30 tetapi buat masa ini, kita hanya ada lakaran dan gambar-gambar in sahaja. Ia pasti menjanjikan produk era penentu bagi Infiniti, yang membolehkan mereka untuk melepaskan persepsi terhadap mereka sejak awal tahun 2000.

 

Previous post

Porsche Mission-E Caj Dan Pecut Lebih Cepat Daripada Tesla

Next post

Mercedes Benz ‘Intelligent Aerodynamic Automobile’ Diumumkan di Frankfurt

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *