Berita Auto

Honda Malaysia Umum Update Generasi 4 CITY Dan Generasi 3 JAZZ

Honda Malaysia hari ini mengumumkan kemas kini produk untuk City Generasi yang ke-4 (2014 YM) dan Jazz Generasi ke-3 (2015 YM). Update produk akan melibatkan sejumlah 12,232 unit City dan 97 unit Jazz kerana perisian kawalan tekanan hidraulik yang tidak betul yang melibatkan Continuously Variable Transmission (CVT).

Kempen ini adalah perlu untuk membetulkan Powertrain Control Module  (PCM) melalui kemas kini perisian CVT yang mengandungi perisian pengurangan tekanan.

Honda jazz

Honda Malaysia menjelaskan bahawa kerana loncatan cepat dalam dan melepaskan pedal pemecut pada kelajuan tinggi, tekanan hidraulik yang tinggi akan menyebabkan tekanan yang tinggi akan dijana kepada drive pulley shaft dan boleh menyebabkan shaft pecah dan kenderaan mungkin mengalami kerugian kuasa semasa memandu.

Sehingga hari ini, tiada sebarang kemalangan atau kecederaan yang berkaitan dengan isu ini yang dilaporkan di Malaysia. Honda Malaysia mengambil langkah pencegahan bagi memastikan keselamatan pelanggan dan kesal atas kesulitan yang dialami oleh semua pelanggan terjejas. Lain-lain model jualan semasa tidak terjejas dengan maklumat produk ini.

Honda Malaysia ingin memberi jaminan kepada semua pelanggan mereka bahawa syarikat komited dalam misi mengekalkan prestasi produk yang terbaik; oleh itu langkah proaktif diambil untuk mengelakkan kemungkinan kerosakan atau kemalangan.

 

Honda-City-2014-3

All affected customers will be informed via notification letters, which will include details of the product update. Customers who receive the letter are advised to send their vehicles to the nearest authorized Honda dealer for inspection. Any charges related to the product update will be borne by Honda Malaysia.

Honda owners can also check their vehicle’s product update status by calling Honda’s Toll Free number 1-800-88-2020.

Previous post

Volkswagen Group Malaysia Menawarkan Ansuran Bulanan Percuma Dan Rebat Tunai

Next post

Lotus Evora 400 Baharu Menyinar Malam Malaysia 2015 di London

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *