Gaya Hidup

Ford Mustang Sports Car Paling Laris Sedunia Bagi Separuh Pertama 2015

Pelanggan di seluruh dunia telah membuat Ford Mustang sports car paling laris di dunia pada separuh pertama tahun ini, menurut data pendaftaran global IHS Automotif.

2015 Mustang Media Drive in L.A.

Dalam tempoh enam bulan pertama 2015, pelanggan di seluruh dunia yang berdaftar 76.124 kenderaan – satu peningkatan sebanyak 56 peratus berbanding tempoh yang sama tahun lepas.

2015 Ford Mustang

Pengeluaran model Mustang pacuan kanan secara rasmi dijalankan di Flat Rock Assembly Plant di Flat Rock, Mich., meneruskan pelancaran global kereta ini buat pertama kali. Ini merupakan tahun pertama Mustang disediakan kepada pelanggan di lebih 100 pasaran di seluruh dunia – termasuk mereka yang mana pengguna jalan raya memandu di sebelah kiri jalan.

2015-Mustang-5.0-1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Penambahan  pacuan kanan Mustang kepada barisan kenderaan global Ford membolehkan eksport ke lebih daripada 25 pasaran seluruh dunia mereka, termasuk United Kingdom, Afrika Selatan, Australia, New Zealand dan Jepun, serta Cyprus, Malta dan butiran mengenai pulau-pulau Caribbean.

Ford MustangPhoto: James Lipman / jameslipman.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dan warna-warna yang paling popular di kalangan pelanggan semua-baru Mustang? Jualan awal menunjukkan bahawa di Eropah, Magnetic Grey dan Race Red adalah pilihan warna cat luaran yang menarik ini. Race Red juga pilihan utama untuk pelanggan di China, diikuti oleh Black. Sementara itu, Black mengambil tempat teratas dalam kedua-dua Amerika Syarikat dan Timur Tengah.

The All-New Ford Mustang

 

 

 

Previous post

Hari Ini Dalam Sejarah Automotive - 8 September

Next post

4-Gen Toyota Prius Generasi Keempat Terungkap. Jualanan Akhir 2015

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *