Gaya Hidup

Prototaip Pengecas Robo-Ular Bertemu Tesla

Tesla secara meluas dikenali sebagai syarikat yang melakukan apa saja sesuka mereka sendiri, bukan hanya mengenai powertrains mereka yang sudah tentu secara eksklusif elektrik. Tidak terutama sekali dengan Elon Musk di belakang steering, Tesla sudah berkali kali menunjukkan dunia bahawa jika ada cara yang lebih baik untuk melakukan sesuatu, mereka akan mencarinya sampai dapat. Dari kereta dengan dua motor kepada tiga deretan ketiga kerusi dalam sedan 4 pintu, syarikat ini terus membuat keputusan bagaimana setiap komponen dalam keretanya boleh diproses semula.

Ini teaser terbaru menunjukkan prototaip automatik stesen pengecasan Tesla. Ia agak pelik melihat robot ular logam hidup dan bergerak begitu licik, tetapi jika prototaip ini berfungsi, ia mungkin bermakna Tesla telah menemui alternatif kepada mengecas kenderaannya tanpa wayar.

Ini amat bagus sekali kerana pengecasan tanpa wayar adalah lebih perlahan dan menelan belanja lebih banyak untuk dilaksanakan. Memandangkan betapa besar kawasan bateri dan permukaan akan diperlukan pada sebuah kereta elektrik penuh, robot ini amatlah masuk akal sekali.

 

Previous post

Toyota Celica Supra - Supercar Yang Hilang Dari Ingatan

Next post

Shell Berjaya Kutip RM700k Untuk Kanak-kanak Kurang Bernasib Baik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *