Berita Auto

Mitsubishi Pajero Sport 2016 Diumumkan

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) telah pengumuman perdana sedunia reka bentuk semula pertama SUV saiz sederhana Pajero Sport  sejak tujuh tahun di Thailand, di mana ianya dihasilkan di Loji Laem Chabang Mitsubishi Motors (Thailand) Co. Ltd.

PajeroSport_3

Jualan bermula di Thailand dari musim luruh dan MMC merancang untuk memperkenalkan  Pajero Sport serba baru berurutan di Australia, negara-negara ASEAN, Timur Tengah, Afrika, Amerika Latin dan Rusia dan, seperti mana yang dulu-dulu, untuk menjual model baru di kira-kira 90 buah negara.

PajeroSport_5-600x400

Pajero Sport  serba baru adalah generasi baru SUV saiz pertengahan yang dibangunkan sebagai konsep “Off-road SUV bergaya & selesa”. SUV off-road  penuh ciri ini mewarisi yang terbaik jenama Pajero, Pajero Sport serba baru membawa bersamanya satu reka bentuk luaran dan prestasi kenderaan berkualiti tinggi dan dalaman yang selesa, prestasi alam sekitar yang setanding dengan yang terbaik di dalam kelasnya dan ciri-ciri keselamatan canggih yang menyeluruh.

PajeroSport_6

Mitsubishi-Pajero-Sport8

 

Penampilan Pajero Sport serba baru menggunakan reka bentuk muka depan konsep MMC baru “Shield Dinamik”, penanbahan evolusi reka bentuk yang dipupuk dalam model-model berturut siri Pajero ini.

Mitsubishi-Pajero-Sport15

PajeroSport_7

Reka bentuk yang bergaya, berkualiti tinggi menggunakan kedua-dua elemen sporty dan dinamik untuk membezakannya dari SUV merentas desa konvensional. Bahagian dalaman menggunakan konsol dashboard tinggi, yang secocok dengan SUV yang lebih besar, manakala  gaya hiasan dinamik perak kemasan dan tempat duduk padat menambah rasa mewah.

Mitsubishi-Pajero-Sport11 (1)

Pengendalian kestabilan, perjalanan dan ketenangan semuanya telah dipertingkatkan melalui pengoptimuman suspensi dan penambahbaikan kepada body mounts kenderaan.

Mitsubishi-Pajero-Sport13

Di samping itu, penggunaan enjin diesel baru dan penebat bunyi dinaik taraf yang menyediakan pengurangan ketara kepada bunyi dalaman dan ini bersama-sama dengan kerusi yang selesa yang dinaik taraf dan sistem kawalan cuaca telah menjadikan ruang dalaman bertahap keselesaan yang lebih tinggi .

Mitsubishi-Pajero-Sport12 (1)

Pajero Sport serba baru dikuasakan oleh enjin 2.4L MIVEC diesel turbo (pertama untuk Pajero Sport).

PajeroSport_2

Di guna bersama dengan pemancaran automatik 8-kelajuan baru (pertama untuk model Mitsubishi) dibangunkan untuk Pajero Sport serba baru, enjin ini mengembalikan peningkatan 17 peratus ekonomi bahan api berbanding model sekarang.

PajeroSport_4

Ia juga mencapai pelepasan CO2 di bawah 200 g / km yang meletakkan ia ke dalam kurungan paling rendah struktur cukai eksais baru yang akan diperkenalkan di Thailand pada Januari 2016.

Mitsubishi-Pajero-Sport19

 

Previous post

Nissan Melaporkan Pendapatan Bersih Sebanyak $ 1.3 billion Bagi Suku Pertama FY2015

Next post

Audi Mempunyai Sebuah Q6 Sedia Dipertunjukkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *