Gaya Hidup

Kereta Jerman Muflis Jenama Borgward Dihidupkan Semula Dengan Foton China

Kereta Jerman jenama Borgward ditubuhkan pada tahun 1919 dan mempunyai beberapa model yang berjaya namun ia menjadi muflis pada tahun 1961. Sekarang kita mendengar berita bahawa Borgward akan dilancarkan semula, selepas kerjasama dengan syarikat kenderaan Cina Foton. Presiden baru Borgward , Karlheinz Knöss baru-baru ini ada menyebut dalam acara akhbar di Eropah bahawa mereka, Borgward, mahu menjadi salah satu pemain utama dalam industri automotif.

Borgward_01

Kereta Borgward pertama abad ke-21 akan dilukis oleh bekas bos rekabentuk Saab Einar Hareide, dan ia akan memulakan bahasa reka bentuk yang akan mempengaruhi setiap satu model syarikat berikutnya. Ia akan dinaiki platform modular, walaupun sama ada ia direka bentuk secara dalaman atau dipinjam dari pembuat lain masih tidak terjawab.

Foton dan Borgward menyasarkan untuk mengeluarkan 800,000 unit kenderaan setahun menjelang 2020, dengan sasaran 1.6 juta kereta pada tahun 2025. Sasaran pasaran mereka adalah di pasaran Eropah dan pasaran baru muncul di Asia dan Amerika Selatan.

Pelan akan bermula dengan SUV premium yang akan diperkenalkan di Frankfurt Motor Show September ini. SUV Borgward menjadi saiz yang sama dengan kenderaan seperti Q5 Audi, BMW X3 atau Mercedes-Benz GLC.

Borgward_02

 

Previous post

Icona Vulcano Titanium 1000hp Akan Diperkenalkan

Next post

Datsun 160J, Violet Yang Kami Membesar Dengan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *