Gaya Hidup

GreenTech Malaysia Akan Menyediakan 25,000 STESEN ChargEV Sehingga 2020

Sebagai sebahagian daripada revolusi mobiliti elektrik negara, Green Technology Corporation (GreenTech Malaysia) melancarkan ChargEV rangkaian stesen mengecas awam untuk kenderaan elektrik (EV) bertujuan untuk menggalakkan lebih ramai rakyat Malaysia untuk beralih ke EVS dan memudahkan peralihan negara ke arah mobiliti mampan dan meningkatkan kualiti udara secara keseluruhan.

Selaras dengan peralihan ini, sejumlah 25,000 stesen ChargEV akan dipasang di seluruh negara pada tahun 2020 untuk menyokong sasaran Malaysia untuk menggerakkan 100,000 EVS dalam tempoh lima tahun akan datang, bersama-sama dengan 2000 bas elektrik dan 100,000 skuter elektrik dan motosikal. Ia dijangka dengan penggunaan EVS yang meluas yang mengeluarkan sifar pelepasan tailpipe akan menyumbang kepada penguranggan pelepasan karbon Malaysia sebanyak 6.4 juta tan bersamaan pelepasan karbon (MtCO2eq) pada tahun 2030.

Pada masa ini, terdapat 90 EVS di jalan raya Malaysia, yang telah berkesan mengelakkan sehingga 288 tan pelepasan karbon dalam masa setahun. Selain daripada faedah alam sekitar, beralih dari sebuah kereta biasa kepada EV dianggar dapat menyelamatkan pengguna sehingga 70% kos bahan api dan 64% dalam kos penyelenggaraan.

Untuk maklumat lanjut mengenai ChargEV dan IGEM, layari  https://www.facebook.com/chargev dan www.igem.my

Chairman-of-GreenTech-Malaysia-Tan-Sri-Peter-Chin-Fah-Kui_-Director-of-GreenTech-Malaysia-Y.Bhg-Dato-Hafsah-Hashim-and-CEO-of-GreenTech-Malaysia-Ir-Ahmad-Hadri-Haris-launching-ChargEV-600x326

 

 

Previous post

Cara Sembunyikan Kereta Anda Dari Pencuri

Next post

KBS Dan MAM Meneruskan Penganjuran Edisi Keempat Kejohanan Kebangsaan Kapcai Endurance

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *