Gaya Hidup

3 Sebab Mengapa SKYACTIV Membuat Mazda Lebih Selesa

SKYACTIV mungkin hanya istilah pemasaran untuk ramai orang, tetapi Mazda sebenarnya pandang serius setiap peringkat pembangunannya. Hari ini, di Ibu Pejabat Mazda di Hiroshima, kita telah ditunjukkan tiga – yang kurang diketahui – penambahbaikan Mazda telah buat lebih kepada kenderaan pra-SKYACTIV mereka.

1. Susun Atur Pedal

Duduk di tempat duduk pemandu dalam mana-mana kenderaan Mazda baru dan anda akan mendapati bahawa kaki anda berehat di sebuah tempat sama jarak dari pusat. Jurutera Mazda meletakan kedudukan pedal supaya dalam apa-apa cara pun pemandu boleh duduk dalam kedudukan yang sangat selesa, tanpa sudut janggal.

Tambahan pula, accelerator menggunakan  floor-hinged organ pedal, yang mempunyai dwifungsi. Pertama, ia mengurangkan tekanan ke atas otot peha dan clave. Ia juga membuat beralih daripada accelerator to brake pedal lebih lancar kerana pemandu tidak perlu untuk menaikkan atau menurunkan kakinya apabila menukar di antara pedal.

2. Steering Lebih Tepat

Mazda memberitahu kita sesuatu yang benar-benar istimewa yang mungkin tiday disedari ramai. Kereta-kereta terbaru mereka memerlukan hanya kira-kira 8 pembetulan kecil ketika memandu di jalan lurus , berbanding 15 pembetulan menggunakan kereta-kereta lain di jalan yang sama.

Peningkatan ini sama bila mengambil selekoh, peningkatan daripada 4  pembetulan stereng kepada hanya 2 pada model SKYACTIV.

3. Kerusi Selesa

Tempat duduk Mazda bukan hanya mewah, mereka diberi banyak pemikiran terbaik juga. Semua Mazda dengan teknologi SKYACTIV mempunyai kerusi yang direka khas untuk mengedarkan tekanan sama rata pada permukaan sebanyak yang mungkin dan bukan hanya meletakkan semua berat pada kawasan kecil seperti yang dilakukan kebanyakan kereta lain.

mazda_6_2013

 

 

Previous post

Pendedahan Rasmi Kia Sportage Baharu

Next post

Audi Bawa Gerainya Ketahap Atas Untuk IAA 2015

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *