Konsep / Lakaran / Intipan

Toyota Fortuner Akan Datang Bocor

Ada sesuatu tentang Toyota Thailand denagn  ketidakupayaan untuk menyimpan rahsia. Macam semasa Hilux diperkenalkan baru-baru ini, kami mendapat banyak imej bocor dan juga video iklan intuk Thailand dimuat naik ke internet.

Semalam kami mendapat angin yang ini pula: Gambar intip Toyota Fortuner baru, yang diperolehi daripada Hilux yang kita baru sebut. Kebocoran ini datang beberapa bulan sebelum pelancaran rasminya tidak lama lagi.

Fortuner-1

Kita boleh menganggap bahawa Fortuner akan dikuasakan oleh salah satu unit diesel kononnya luar biasa Hilux itu. Enjin 2.8 liter dan 2.4 liter yang menghasilkan 177 bhp / 450 Nm tork dan 160 bhp / 400Nm tork masing-masing. Kedua-duanya adalah mengagumkan, memandangkan kecekapan penjimatan bahan api mereka.

Seperti Hilux, Fortuner yang mempunyai penampilan yang disemak semula untuk memastikan ia dikemas kini dengan imej semasa Toyota yang sporty. Ini bermakna banyak lagi penindasan dan garis watak lebih keras. Lebih-lebih lagi gril radiator yang besar, dalam gaya Toyota, siap dengan krom. Bahagian belakang Fortuner hampir sama dengan lagi satu yang belum di umumkan lagi (di Malaysia) Toyota Harrier. Bolehkah kita melihat kereta 7 tempat duduk ini diperkenalkan kepada pasaran kita sebelum Harrier? Hanya masa akan menentukan.

fortuner-3

Previous post

Update Berjaga-jaga Untuk 143970 Unit Lagi

Next post

BMW Individual Ubahsuai 4-Series Gran Coupe

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *