Berita Auto

Renault Captur Dipratonton – Akan Dijual di Malaysia Suku Empat 2015

TC Euro Cars, pemegang francais tunggal untuk kereta Renault di Malaysia hari ini mempertontonkan Captur, crossover urban pertama Renault  – sebuah crossover kompak, sporty dan serba boleh yang memberikan keseronokan pemanduan, prestasi menyeronokkan, pakej keselamatan yang menyeluruh dan kecekapan bahan api yang luar biasa.

Renault-Capturs

Menggabungkan yang terbaik daripada tiga dunia yang berbeza, Renault Captur baharu agak menonjol dari yang lain dengan menawarkan gaya yang ekspresif dan kedudukan pemanduan SUV yang tinggi, ruang kabin dan modular dalaman sebuah MPV dan ketangkasan dan pemanduan keseronokan sedan kompak.

Renault-Captur-Rear

Bentuk smooth, fluid, balanced forms Renault Captur yang seimbang meluahkan keperibadian yang tegas namun bersahaja.

Renault-Captur-Wheels-3

Terima kasih kepada compact footprint (4.12m X 1.77m X 1.57m) dan roda besar 17 “, ia mengisytiharkan kerjaya sporty dan nafsu untuk pengembaraan manakala kedudukan memandu yang tinggi menaikkanya ke tahap beberapa crossover dan 4x4s dari segmen keatas seterusnya.

At-the-preview-of-Captur-Renaults-first-urban-crossover

Captur menonjolkan  frontal baru  Renault, di tengah terletak logo Renault yang besar, berdiri tegak terhadap permukaan yang gelap.

Renault-Captur-Frontseats

Dalaman ini direka untuk mengalu  dan mesra penghuni. Dalaman penumpang adalah terkawal dan tulen, manakala cover kerusi boleh dibuang untuk senang dicuci.

Renault-Captur-Dashboard

Tempat duduk carbon bucket-style  dan stereng warna kelabu bertekstur kulit menegaskan reka bentuk sporty.

Renault-Captur-Rearseats

Captur mempunyai Turbo Control Efficiency atau TCe 120 – enjin yang benar-benar moden, kecil dengan pengecas turbo, menyampaikan persamaan prestasi untuk enjin 1.8-liter mereka.

Renault-Captur-engine

Mengawan dengan cekap Dual Clutch (EDC) transmisi 6-kelajuan yang menyampaikan perubahan gear yang lancar, punch drivetrain Renault baharu membolehkan Captur menyampaikan kuasa maksimum 120hp pada 4900 rpm dan tork puncak 190Nm dari pada hanya 2000 rpm.

Renault-Captur-Steering-600x400

Di Eropah dan seluruh dunia, Captur adalah salah satu model yang paling berjaya Renault, dengan lebih daripada 360,000 model dijual setakat ini.

Renault-Captur-Centrestack

Semasa pratonton, TC Eurocars mengumumkan bahawa crossover akan berharga antara RM118,000 dan RM123,000, yang merupakan titik harga yang sangat kompetitif.

Renault-Captur-Rearbench

Boleh dikatakan trump card terbesar Captur adalah skim warna yang Renault telah berikan kepadanya.

Renault-Captur-Boot2

Memandangkan ia adalah reka bentuk yang diilhamkan sportgear , maka ianya berhak datang dalam beberapa pilihan cat dua tona. Mereka adalah seperti berikut (badan / bumbung):

Arizona Orange/Diamond Black

Pacific Blue/Ivory

Beige/Diamond Black

Ivory/Diamond Black

Renault-Captur-Boot

Apa yang menjadikannya satu pakej yang lebih menarik adalah jaminan lima tahun tanpa had warranty pengilang dengan perkhidmatan service yang dijarakkan kepada hanya sekali setahun / 10,000km.

Renault-Capturs-Rears

 

 

 

Previous post

UMW Toyota Motor Derma Hilux ke Rumah Anak Yatim

Next post

Volkswagen Mendahului Toyota Menjadi Pengeluar Kereta No.1 Dunia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *