Berita Auto

Nissan X-Trail. Sorotan 4 × 4 Baharu Ini Yang Anda Tidak Tahu

Ambil Nissan X-Trail baharu ini keluar untuk dipandu uji dan anda akan segera melihat dan merasakan prestasi pemanduannya yang sangat baik dalam apa jua keadaan.

X-Trail semua baharu ini menerima pakai sistem pacuan empat roda yang diiktiraf Nissan, ALL MODE 4x4i, sebagaimana model generasi sebelumnya, dengan Hill Start Assist, Advance Hill Descent Control dan Yaw Moment Control. Teknologi canggih, termasuk Active Ride Control dan Active Engine Brake pertama didunia  dan Cornering Stability Assist diterima pakai dalam semua gred untuk meningkatkan  keselesaan menunggang dan pemanduan dengan ketara.

Goodyear helang 650×85 (DSF)

X-Trail ini menyediakan pemacu ciri dinamik yang berikut:

Menerima pakai Active Ride Control  yang meningkatkan keselesaan pemanduan dan pengendalian atas jalan beralun dengan mengawal enjin dan brek.

Guna pakai Active Engine Brake yang mengurangkan beban stereng pemandu dengan menambah tahap enjin brek sambil mengambil selekoh atau apabila berhenti.

Cornering Stability Assist  sebagai standard pada semua gred untuk mengambil selekoh lebih selamat dengan mengawal setiap brek empat roda bergantung kepada keadaan pemanduan berdasarkan stereng dan brek pemandu.

Kestabilan garis lurus diperbaiki dengan meningkatkan jejak kastor kira-kira 30 peratus dengan sudut kastor dikurangkan.

Guna pakai liner penyerapan bunyi roda belakang yang cekap mengurangkan bunyi dari tayar.

Sistem ALL MODE 4 × 4 di mana komputer 4WD beralih pengedaran tork antara depan dan belakang dari 100: 0 kepada kira-kira 50:50 bergantung kepada keadaan memandu.

Hill Start Assist pakai sebagai ciri standard, membantu mencegah kenderaan dari rolling balik apabila menukar kedudukan kaki daripada pedal gas untuk pedal brek.

Menerima pakai Advanced Hill Descent Control yang mengawal kelajuan kenderaan (4 km / j – 15 km / h) sahaja melalui pedal apabila kenderaan di jalan raya licin (semua model 4WD)

Nissan-X-Trail_4

 

Previous post

Range Rover Evoque, Masih Pemimpin Segmen

Next post

Infiniti Set Rekod Jualan Baru Pada Separuh Pertama 2015         

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *