Berita Auto

Mazda MX-5 Dianugerah Kedudukan Tertinggi Oleh J.D Power 2015

Mazda MX-5 telah berada di kedudukan tertinggi dalam kategori Kereta Sporti Kompak dalam kajian yang mengkaji masalah yang dialami oleh pemilik kenderaan sepanjang 90 hari pertama pemilikan.

Mazda-MX-5-2

Kualiti awal yang ditentukan oleh bilangan masalah yang dialami setiap 100 kenderaan (PP100), dengan skor yang lebih rendah mencerminkan kualiti yang lebih tinggi.

Mazda-MX-5-5

J.D. Power 2015 U.S. Initial Quality Study (IQS) berdasarkan jawapan daripada lebih daripada 84,000 pembeli dan penyewa kereta model baru. Kajian itu, kini dalam tahun ke-29, adalah berdasarkan bateri 233-soalan dianjurkan kepada kategori lapan masalah direka untuk menyediakan pengeluar dengan maklumat pemudahcara mengenal pasti masalah dan penambahbaikan produk pemanduan. Kajian ini telah dibuat antara Februari dan Mei tahun 2015.

Mazda-MX-5-4

 

J.D. Power adalah sebuah syarikat perkhidmatan maklumat pemasaran global memberi peningkatan prestasi, media sosial dan pandangan kepuasan pelanggan dan penyelesaian. Ukuran kualiti dan kepuasan syarikat adalah berdasarkan kepada jawapan daripada berjuta-juta pengguna setiap tahun.

Mazda-MX-5-3

Roadster sentiasa mengandungi nilai penting dalam jenama Mazda; “Seronok Untuk Memandu” keseronokkan pemanduan. Mazda MX-5 generasi keempat yang dinanti-nantikan dijadual dilancarkan di Malaysia oleh Bermaz Motor menjelang 2015.

Mazda-MX-5-1

 

Previous post

Audi A4 Serba-Baharu Diperkenalkan

Next post

Honda Malaysia Menawarkan Tint Films Pada Tingkap di Semua 82 Pengedar Seluruh Negara

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *