Gaya Hidup

Jaguar Pamerkan Kenderaan ‘Custom-Built Rapid Response’ di Goodwood

Jaguar akan terus menunjukkan komitmen mereka sebagai rakan Teknikal dan Inovasi kepada projek Bloodhound dengan pertama kalinya diperkenalkan pada dunia model custom-built XJR Rapid Response Vehicle (RRV) di Goodwood Festival of Speed, bersama model yang terbaru dipertunjukkan iaitu F-TYPE R AWD RRV.

Jaguar-Rapid-response-2

Untuk menyesuaikan peralatan penting dalam model 16MY XJRs, yang akan dijual bermula September, jurutera Jaguar Land Rover SVO mengalihkan kerusi belakang pada XJR dan memasang roll-cage dengan housing yang dibuat khusus untuk membawa peralatan yang dibekalkan oleh pengeluar Britain Angloco, yang termasuk bespoke foam misting cylinder,  pam hidraulik dan hos.

Jaguar-Rapid-response-4

Di Haakskeen Pan, Afrika Selatan, tim Bloodhound akan menggunakan RRVs disepanjang ujian pecutan dan percubaan rekod dunia pecutan di daratuntuk memberikan servis penting untuk Abdy Green. Jaguar XJR memberikan solusi yang ideal untuk mengekalkan keperibadian dan peralatan dekat dengan Bloodhound setiap masa – XJR mempunyai kabin yang luas dan enjin petrol 5.0-litre V8 550PS Supercharged mampu bermula dari 0-60mph hanya  4.4 saat dan pecutan tertinggi sebanyak 174mph.

Jaguar-Rapid-response-5

Kemuncak 16MY XJ termasuk sistem skrin sesenuh infotaimen InControl Touch Pro yang menawarkan navigasi pintu ke pintu, iOS dan Android connectivity, Wi-Fi hotspot dan 26-speaker, audio sistem1,300W Meridian Digital Reference. Model XJ yang diperbaharui boleh didapati bagi spesifikasi enjin uprated 3.0-litre V6 diesel yang menghasilkan 300PS/700Nm yang sangat hebatJaguar-Rapid-response-3

 

 

Previous post

Japan Terima Subaru Imprezza Sport Hybrid

Next post

Alfa Romeo Giulia Sedan Baharu Akan Didedahkan Minggu Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *