Gaya Hidup

Volkswagen Malaysia Sumbang 200 Unit Kerusi Kereta Kanak-Kanak Bagi Tujuan CPS

 

Volkswagen telah bekerjasama dengan Persatuan Pengasuh Kanak-kanak Berdaftar Malaysia (PPBM) untuk meningkatkan kesedaran mengenai keselamatan penumpang kanak-kanak. Kempen ini telah dilancarkan pada bulan Disember tahun lepas, kempen bertujuan mendidik kira-kira 28,000 ibubapa mengenai pentingnya penggunaan tempat duduk kanak-kanak.

Bengkel CPS yang akan diadakan di seluruh negara untuk 280 pusat-pusat penjagaan kanak-kanak hingga Ogos 2015, termasuk bimbingan praktis dengan sistem penggunaan yang betul menahan kanak-kanak dan tali pinggang keselamatan. Sehingga kini, 100 tempat duduk keselamatan kanak-kanak telah diedarkan kepada beberapa persatuan rangkaian PPBM untuk membantu dengan latihan mereka.

Salah satu ciri-ciri keselamatan yang paling penting untuk kanak-kanak di dalam kenderaan adalah sistem ISOFIX itu. ISOFIX, terdapat dalam semua model Volkswagen adalah tempat berlabuh yang membolehkan dua kerusi ISOFIX yang selamat ke tempat duduk belakang. ISOFIX yang mula diperkenalkan pada tahun 1997 sebagai satu perkembangan yang sama antara Volkswagen dan pembuat tempat duduk keselamatan kanak-kanak Britax-Roemer. Mulai 1 Januari tahun ini, semua pengeluar kereta di Malaysia akan dikehendaki untuk menyediakan ISOFIX dalam kenderaan baru.

Penguatkuasaan kerusi kereta untuk membawa bayi dan kanak-kanak di dalam kenderaan diterima dengan baik oleh kerajaan. Menurut Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Abdul Aziz Kaprawi, ibu bapa perlu sedar akan keselamatan kanak-kanak di dalam kenderaan, statistik pada 2013 menunjukkan daripada 53 kanak-kanak dan bayi yang terlibat dalam kemalangan, 31 telah meninggal dunia.

cam-kindersitz-isofix-viaggiosicuro-isofix-9-18-kg-gruppe-1-testsieger-grau-b_2-600x600

Previous post

Enjin Ford 1.0-Liter EcoBoost Menangi Anugerah ‘Oscar’ Enjin Terbaik kali Kelapan dalam Tempoh 4 Tahun

Next post

Audi Kehilangan Ketua Pembangunan Enjin

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *