Gaya Hidup

Toyota Kekal Jenama Paling Terulung Automotif Dunia Dalam Kedudukan Tahunan Oleh BrandZ ™

Toyota sekali lagi menduduki tempat pertama sebagai jenama automotif yang paling terulung dalam BrandZ™Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 yang disiarkan pada minggu lepas. Dengan nilai jenama sebanyak USD 28.9 billion (EUR 26.5 bilion), ianya kekal sebagai jenama automotif yang paling disukai oleh pengguna. Kedudukan Lexus berada di tempat ke 10, naik satu tangga berbanding tahun lepas, kerana kualitinya dan pelbagai perbezaan dan pembaharuan kenderaannya.

Toyota-Highlander

Brussels, Belgium – Dalam sepuluh tahun sejak laporan BrandZ ™ telah mula diterbitkan pada tahun 2006, Toyota telah dianugerahkan pemimpin nilai jenama dalam sektor automotif sebanyak lapan kali.

BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 adalah satu-satunya kajian untuk menggabungkan langkah-langkah ekuiti jenama berdasarkan temubual dengan lebih daripada dua juta pengguna di seluruh dunia tentang ribuan ‘pengguna menghadapi’ jenama global. Menurut BrandZ ™, persepsi pengguna terhadap jenama yang merupakan input utama dalam menentukan nilai jenama kerana jenama yang diperuntukkan adalah gabungan prestasi perniagaan, penghantaran produk, kejelasan kedudukan, dan kepimpinan.

toyota-harrier-0

Sejak Toyota menerokai kenderaan hibrid penuh dikeluarkan secara besar-besarab yang pertama di dunia pada tahun 1997 – Toyota Prius – Jualan kenderaan Toyota dan Lexus model hibrid telah melebihi 7 juta di seluruh dunia. Pelanggan di Eropah boleh memilih antara 15 model hibrid Toyota dan Lexus.

Lexus telah mendapat kedudukan ke-10 dalam Top 10 senarai jenama-jenama automotif yang paling berharga dengan nilai jenama sebanyak USD 4.3 bilion (EUR 3.9 bilion).

Laporan The BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands ditugaskan oleh WPP dan dijalankan oleh Millward Brown Optimor, meninjau kira-kira dua juta pengguna di lebih 30 buah negara.

Toyota-4Runner

 

Previous post

Isuzu Lancarkan MU-X 7-tempat Duduk di Malaysia

Next post

Audi Tunjukkan pemanduan Otomatik di dalam Kesesakan Jalanraya di Shanghai

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *