Berita Auto

Suzuki Lancarkan Swift Terbaru Yang Dikemaskini

SUZUKI Malaysia Automobile Sdn Bhd, secara rasminya mengambil pesanan pra-jualan untuk SUZUKI Swift baharu hari ini. Versi paling terkini yang paling laris kompak hatch adalah terkenal didunia untuk prestasi yang dinamik di jalan raya and pengendalian yang tajam. Kereta kompak B-segmen kini boleh didapati untuk tempahan dengan tiga varian iaitu GA, GL dan GLX. Menampilkan reka bentuk bumper restyled yang anggun, LED lampu cool signature (GLX) dan lampu kabus, 16-inci rim aloi sporti (GLX) dan warna baru kereta iaitu ‘Lagoon Turquoise’,Swift yang terkini memberikan pemanduan yang seronok yang menggabungkan kegembiraan automotif dengan gaya yang bersahaja.

Suzuki-7

Tiga varian Swift Baharu termasuklah:

New SUZUKI Swift GA – sebuah jenama baru bagi peringkat kemasukan, Swift GA sports, bumper rekabentuk baru, 15 inci rim keluli, serta kit pembaikkan tayar. GA pada masa ini hanya terdapat di Bayside Biru.

Suzuki-3

New SUZUKI Swift GL – menggabungkan semua ciri-ciri model GLX  yang sebelumnya, ciri-ciri unik Swift GL termasuklah reka bentuk bumper baru dengan hiasan perak menawan, indicator sisi-badan dan 16 inci rim aloi. Ia juga menyediakan sistem kawalan manual penyaman udara dan audio standard. GL boleh didapati pada warna Supreme Red, Olive Gray, Bayside Blue, Superior White serta warna baru yang eksklusif, Lagoon Turquoise.

Suzuki-4

SUZUKI Swift GLX baharu – Model Swift GLX tampil dengan lampu kabus embedded dalam reka bentuk baru bumper dengan lampu LED yang bergaya, cermin sisi ditarik dengan indicator, 16-inci rim aloi dalam reka bentuk baru yang funky, masuk tanpa kunci dengan Sistem Tolak/Mula, sistem audio skrin sesentuh dengan ciri-ciri navigasi, kawalan automatik suhu penghawa dingin, stereng boleh laras telescopic dan tilt dengan kawalan audio dan 6 pembesar suara untuk perjalanan yang benar-benar menyeronokkan. Model GLX terdapat dalam warna  Lagoon Turquoise, Supreme Red, Olive Gray, BaysideBlue dan Superior White.

Suzuki-2

Ketiga-tiga model menggunakan enjin petrol 1.4 liter dengan kuasa maksimum 95PS (70kW)/6,000rpm dan memberikan 5.2m minimum turning radius, menjadikannya kompak yang sempurna. Pemandu juga boleh jangkakan pelbagai jenis ciri-ciri standard Swift seperti 42L kapasiti besar tangki bahan api, 211 liter (Seatback Raised) kapasiti bagasi, beg udara SRS berkembar, Fungsi Bantuan Brek dan Sistem Brek Anti-Kunci (ABS) dengan Sistem Brek Pengagihan Elektronik.

Suzuki-1

Anggaran harga permulaan SUZUKI Swift baharu:

1) SUZUKI Swift GA baharu: Dari RM59,000++ (harga atas jalan dengan GST, tanpa insurans)

2) SUZUKI Swift GL baharu: Dari RM65,000++ (harga atas jalan dengan GST, tanpa insurans)

3) SUZUKI Swift GLX baharu: Dari RM73,000++ (harga atas jalandengan GST, tanpa insurans)

Suzuki-5

Previous post

400 Lebih Orang Menyertai Pertandingan Pemandu Scania

Next post

Tesla Umumkan Model 3, Harga Untuk Menyaingi A4, C-Class Dan 3-Series

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *