Gaya Hidup

Jualan Kereta di Eropah Merosot Tetapi Renault Menunjukkan Perkembangan

Pemulihan dalam jualan kereta Eropah perlahan pada bulan Mei membuatkan pembeli bimbang tentang pengangguran dan krisis hutang kerajaan Greek. Jualan juga telah disebabkan oleh hari perniagaan yang lebih sedikit. Pendaftaran di EU dan EFTA pasaran meningkat 1.4 peratus kepada 1.15 juta kenderaan, kata persatuan industri ACEA. Jualan lima bulan meningkat 6.7 peratus kepada 6 juta kereta.

Peningkatan pada bulan Mei ialah 21bulan berturut-turut  pengembangan pasaran kereta Eropah, walaupun pertumbuhan paling lembap sejak peningkatan kepada 1.2 peratus pada bulan November. Manakala kadar pengangguran zon euro telah surut dari rekod paras tertinggi yang ditetapkan pada dua tahun lepas, Presiden Bank Pusat Eropah Mario Draghi berkata pada awal bulan Jun bahawa ianya masih merupakan kebimbangan kepada pembuat polisi.

Keuntungan yang lemah juga menggambarkan masa percutian yang telah meninggalkan hari jualan kurang daripada bulan Mei 2014. Renault merupakan satu-satunya pengeluar antara lima penjual auto yang teratas di Eropah mencatatkan pertumbuhan jualan kumpulan di rantau ini pada bulan Mei, dengan keuntungan sebanyak 5.4 peratus. Ianya dibandingkan dengan melonjak 15 peratus pada bulan April untuk pembuat kereta itu, yang telah mendapat manfaat daripada permintaan untuk SUV sub kompak Captur.

Renault-Master

 

Previous post

Tonton Cara Memandu Mercedes AMG GT S Sekitar Litar Sepang

Next post

Ford Bekerjasama dengan Ekosistem Inovasi Lembah Silikon

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *