Gaya Hidup

Jerman Mahu Lebih Kereta Elektrik Di Jalan Mereka

Frankfurt Motor Show akan datang dengan Chancellor Angela Merkel mengulas bahawa pihak kerajaan sedang menimbangkan sokongan lanjut untuk membantu membawa satu juta kereta elektrik di jalanraya di Jerman menjelang akhir dekad ini dan bertujuan untuk membuat keputusan pada hujung tahun ini, kami sangat yakin bahawa Frankfurt Motor menunjukkan tahun ini akan menjadi tahun yang mesra kereta elektrik… yang mana bukan satu perkara yang buruk tetapi satu prospek yang agak membosankan untuk gearheads mencari lebih banyak kuasa dan bunyi bising kenderaan dan kurang memandu kenderaan biasa.

Jerman setakat ini enggan memberikan insentif jualan murah untuk EVS dan langkah-langkah kerajaan yang diambil setakat ini termasuk pengecualian cukai untuk pemilik kereta bebas-emisi dan kira-kira 1.5 bilion euro ($1.69 billion) dana untuk projek-projek penyelidikan yang berkaitan.

Audi-R8-3

Negara-negara Eropah seperti Norway dan Belanda telah mewujudkan insentif untuk merangsang permintaan pelanggan untuk EVS yang mana di Jerman terus mengalami kos yang tinggi, infrastruktur pengisian miskin dan kejatuhan harga minyak.

Setelah dipromosikan sebagai teknologi yang akan penuhkan kereta berkuasa konvensional, jualan EVS terus jatuh. Satu kajian oleh PricewaterhouseCoopers pada Isnin menunjukkan pemandu perlu insentif kewangan untuk membantu membayar kos tambahan untuk membeli EVS, yang jualan di Jerman kira-kira 19,000 unit tahun lalu.

audi_q7_e-tron_8 (1)

Previous post

Mercedes Tetapkan Sasaran Emisi

Next post

Pemilik Nissan Leaf Secara Kolektif Mengelak Pembebasan 266 Juta Kg CO2

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *