Berita Auto

Honda Civic Type R dengan Kuasa 310PS dan Tork 400Nm

Enjin turbocharged 2.0 liter VTEC TURBO serba-baharu

Honda-Civic_Type_R_2015_03

Enjin Civic Type R serba baharu, dibangunkan dengan sistem turbocharged 2.0 liter VTEC TURBO enjin petrol yang mana menghasilkan kuasa, tork dan prestasi yang tiada tandingan dalam segmen hot hatch pacuan roda hadapan. Pengeluaran kuasa tertinggi adalah 310 PS* pada 6,500 rpm dan tork tertinggi ialah 400 Nm pada 2,500* rpm –kedua-dua catatan tersebut adalah yang tertinggi berbanding mana-mana model Honda Type R yang sebelumnya.  Red-lining pada 7000 rpm, pada bahagian enjin – sebahagian daripada generasiHonda siri Earth Dreams Technology yang akan datang – mempunyai turbocharger baru yang maju dengan teknologi VTEC yang menawarkan  tork yang rendah dan menyampaikan pecutan yang mengujakan.

Honda-Civic_Type_R_2015_05

Prestasi Civic Type R dikatakan tiada tandingan di dalam segmen hot hatch berpacuan roda hadapan: 0-100 km/h (62 mph) melakukan pecutan dalam hanya 5.7saat*-menjadikannya prestasi terpantas hatchback pacuan roda hadapan- dan kelajuan tertinggi, dengan kelajuan maksimum (jika dibenarkan) sehingga 270 km/h (167 mph)*. Enjin yang dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan, safeguarding an intimate, bermanfaat pautan drivetrain, dan kuasa diarah melalui roda hadapan.

Honda-Civic_Type_R_2015_11

Model Type R akan ditawarkan dalam lima warna tersendiri bagi memberikan impak visual yang lebih hebat. Serta Championship White – berkongsi dengan generasi kenderaan ikonik Type R -pembeli boleh memilih dari Crystal Black (pearlescent), Polished Metal (metallic), Brilliant Sporty Blue (metallic) dan Milano Red.

Honda-Civic_Type_R_2015_09

Mod baru ‘+R’ meningkatkan respon untuk mempertingkatkan keseronokan memandu

Honda-Civic_Type_R_2015_08

Civic Type R baharu akan membuat debut untuk butang ‘+R’ baharu yang meningkatkan respon pelbagai casis dan sistem rangkaian kuasa. Hasilnya adalah satu pengalaman memandu yang lebih sengit, sesuai untuk trek dan pasti akan dihargai oleh peminat sukan-memandu. Apabila mod +R diaktifkan, enjin responsif ditingkatkan, dengan pemetaan-tork diubah kepada satu persekitaran yang lebih agresif dan berfokuskan prestasi. Menerima bantuan kuasa yang berkurangan dan lebih responsif kepada input pemandu, dan daya damping asas daripada Sistem Adaptive Damper empat titik baru meningkat sebanyak 30 peratus. Ini bermakna kereta adalah lebih kukuh dan lebih tangkas untuk pengendalian berprestasi tinggi.

Honda-Civic_Type_R_2015_07

Pakej GT Serba-Baharu ini menawarkan penambahbaikan

Honda-Civic_Type_R_2015_06

Pelanggan mempunyai pilihan untuk menentukan Civic Type R baharu mereka dengan Pakej GT serba baru. Pakej GT menambahkan kekemasan merah kepada splitter depan dan belakang untuk lebih menarik perhatian.

Honda-Civic_Type_R_2015_01
Pemandu akan mendapat manfaat daripada ciri-kemudahan tambahan seperti sensor tempat letak kereta bahagian depan dan belakang, pengesanan dusk bagi lampu depan, wiper automatik pengesanan hujan dan cermin pintu berlipat elektrik. Navigasi satelit Integrated Garmin(termasuk lima tahun percuma kemas kini peta) ditambah kepada sistem informasi hiburan Honda Connect. Audiophiles akan lebih menarik dengan penambahan pemain CD dan 8 pembesar suara premium, 320 watt sistem stereo yang dipertingkatkan.

Honda-Civic_Type_R_2015_02

 

Previous post

Teaser Lotus 3-Eleve

Next post

VW Group Bekerjsama Dengan SAIC Untuk Teruskan Kajian Kenderaan Elektrik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *