Gaya Hidup

CEO Audi Mendesak Pendigitan Infrastruktur Bandar

Pada Persidangan Ekonomi Berlin semalam, CEO Audi Rupert Stadler mendorong dan menggalakkan idea infrastuktur bandar digital.

Hari-Raya-traffic1

Audi yang masih dalam proses menghasilkan sebuah kereta autonomi yang boleh dipasarkan, infrastruktur yang didigitalkan akan menjadi persekitaran yang sesuai untuk sebuah kereta autonomi boleh dikendalikan.

A153722_small

Beberapa pembaca kami yang dah hidup lebih daripada beberapa dekad masih boleh ingat semasa lampu isyarat tidak beroperasi pada sistem green-wave, di mana semua lampu trafik yang panjang telah ditetapkan masa dan dikendalikan seiring bagi memastikan trafik berjalan dengan lebih lancar.

AudiA7-4 (1)

Pada prinsipnya, infrastruktur digital akan mengambil konsep ini kepada kesimpulan yang sangat maju – terutamanya jika kereta yang terlibat dalam komunikasi loop.

audicarpark

Mensasarkan tahun 2050 untuk permulaan era autonomi, Stadler percaya bahawa untuk mencapai matlamat ini, ianya memerlukan kerjasama antara pengeluar dan kerajaan – dan bandar tersebut mestilah ‘smart’ seperti kereta yang bergerak melaluinya.

Traffic-Congestion

 

 


 

Previous post

Porsche Keluarkan Imej Edisi Warna Hitam 911 Carrera dan Boxster

Next post

Pasaran Jepun Dapat 'Grace Line' 5-Series Edisi Terhad

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *