Gaya Hidup

BMW USA Panggil Balik 420,661 Kenderaan Yang Mengandungi Beg Udara Takata.

Bagaimana dengan Malaysia?

BMW memanggil balik 420,661 kenderaan US kerana isu-isu yang melibatkan beg udara Takata, pengawal selia keselamatan auto US berkata pada minggu lepas. BMW Amerika Utara memanggil balik 20 model keluaran dari tahun 2002-2006 yang mengandungi inflator beg udara bahagian depan pemandu. Pengawal selia berkata modul beg udara akan diganti baru.

National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) berkata BMW telah memeriksa pengeluarannya dan rekod pembuatan untuk menentukan skop kenderaan yang terlibat dan menukar kempen peningkatan kebangsaan sedia ada ke dalam penarikan balik secara sukarela, meningkatkan bilangan kenderaan yang terlibat kepada 420,661 daripada 140,696.

bmwrecall_1

Setakat ini tiada sebarang kenderaan yang dipanggil balik oleh BMW Malaysia untuk kereta mereka yang dijual di sini. Boleh jadi akan datang ataupun masih tertangguh?

Takata berada di tengah dunia yang memanggil semula puluhan juta kereta yang dipasang inflator beg udara berbahaya yang boleh menempatkan terlalu banyak kuasa dan semburan serpihan logam di dalam kenderaan. Pengawal selia telah mengaitkan enam kematian bagi komponen tersebut setakat ini, semuanya yang dipasang pada kereta Honda. Beberapa bulan bertahan, Takata minggu lepas bersetuju dengan NHTSA bahawa kira-kira dua kali ganda panggil balik berpangkalan di Amerika Syarikat yang ke 34 juta kenderaan meliputi 11 pengeluar-pengeluar kenderaan.

Fiat Chrysler Automobiles berkata pada Khamis lalu, bahawa akan memanggil balik 4,066,732 kenderaan model bermula dari tahun 2004 hingga tahun 2011 “dilengkapi dengan beg udara bahagian depan pemandu dual-stage yang mungkin terdedah kepada gangguan lembapan yang mana setiap masa boleh menyebabkan inflator pecah,” menurut makluman FCA dengan NHTSA. Toyota, Nissan dan Honda telah menyambung memanggil semula Takata sejak minggu lalu.

BMW-Airbag_02

 

Previous post

Kebocoran Gambar Land Cruiser dan LX 570 Berwajah Baru

Next post

Perodua Buka Pusat Jualan di Sri Aman, Sarawak

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *