Berita Auto

Polo Sedan Berwajah Baru di Pasaran Rusia

Pasaran Rusia telah menerima    versi berwajah baru yang mana terdapat perubahan terbesar kelihatan kebanyakkannya cosmetic. Model baharu ini kelihatan lebih mewah, dengan cues daripada Jetta dan Passat menemukan mereka ke arah entry-level VW exterior.

VW-polo-5

Misalnya, lampu depan yang baru. Lampu projector Bi-Xenon sekarang datang dengan pilihan, tetapi terdapat juga lampu siang hari LED yang membuatkan Polo sedan ini kelihatan seperti model-model VW yang lain. Perhatikan juga satu garis lipat baru yang terdapat sepanjang lampu depan hingga ke lampu belakang. Garisan ini juga terdapat pada model pra-berwajah baru juga, tapi ianya kelihatan kurang jelas.

VW-polo-4

Tambahan lain ialah pada gril depan dan lampu kabus, yang kini ianya meliputi lebih garisan dan lengkungan. Perubahan dibahagian luaran lebih subtle, tetapi mempunyai persamaan dari segi falsafahnya membuatkan kereta tersebut kelihatan lebih bersudut. Terdapat beberapa warna baru bagi Polo Sedan ini untuk pasaran Rusia.

VW-polo-3

Bagi bahagian dashboard pula, kita dapat melihat trim brown, terdapat sedikit pembaharuan, dengan perubahan yang kebanyakkanya trim dan penekanan perubahan daripada shift pada layout. Perbezaan yang paling besar di konsol tengah kini kelihatan seperti trim metal.

Penggunaan enjin 1.6 liter yang membuat 105PS, tetapi di Rusia mempunyai pilihan tambahan 5-kelajuan manual kepada 6-kelajuan auto. Masih tiada berita yang mengatakan bahawa Volkswagen Malaysia akan membawa versi Polo Sedan ini masuk ke pasaran Malaysia.

VW-polo-1

 

Previous post

Pusat Teknikal Bridgestone Asia Pacific Menaiktaraf Bangunan Makmal Baru

Next post

Toyota dan Mazda Bekerjasama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *