Berita Auto

Audi TT Clubsport Turbo Konsep – Satu Latihan Dalam Forced Induction

Jika Malaysia melancarkan Audi TT generasi ketiga yang menarik perhatian, jadi kereta konsep clubsport teknologi turbo ini cukup untuk membuatkan anda jatuh tersandar.Kita mulakan dengan jumlah tenaga yang dihasilkan: 600hp dan tork 650Nm dari mill 2.5liter yang kita tahu. Bolehkan anda mendengar bunyi garau 5 silinder mengaum dibelakang anda? Itu adalah Group B. Pecutan yang disiapkan hanya dalam 3.6 saat – bukanlah yang terpantas di dunia, tetapi ianya sedikit dari separuh masa yang diambil untuk Audi TT 2.0T.

Audi-TT-Clubsport-Turbo-3

Kuasa ini datang dari penggunaan dua turbocharger. Turbocharger yang lebih besar menghantar peningkatan dari 3000 rpm kepada 7000 rpm, bermakna ia sekurang-kurangnyasaiz turbo K04 (jenis A45 atau Golf R) atau lebih besar memberi peningkatan yang ‘tinggi’.

Audi-TT-Clubsport-Turbo-2

“Tetapi tidakkah ini akan memberi kesan kepada keupayaan pemanduan?” Cuba fikirkan semula berapa banyak kereta Volkswagen Audi Group menyampaikan tork yang maksimum dari serendah 1,500rpm. Ya, turbocharger yang lebih besar ini bererti lebih banyak susulan, tetapi ianya juga membenarkan lebih banyak peningkatan tanpa tersekat-sekat.

Audi-TT-Clubsport-Turbo-51

Audi-TT-Clubsport-Turbo-4

Adakah model ini akan di jual kepada orang ramai? Mungkin. Model Golf R400 telah disahkan untuk pengeluaran besar besaran sebagai Golf R420, jadi mengapa tidak model TT yang ekstrem ini berada dalam pasaran? Satru-satunya halangan bagi Audi adalah protes dari syarikat Porche dan berharap agar dapat mengecam kepada kereta R8 mereka sendiri.

Audi-TT-Clubsport-Turbo-6

 

Previous post

Volvo XC90 T8 Enjin Berkembar, Berkuasa & Bersih

Next post

Teaser dan Enjin Hilux Baharu diPerkenalkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *