Berita Auto

Jaguar F-Type Coupe Sports Car Di Lancarkan Di Malaysia.

Jaguar Land Rover (Malaysia) Sdn Bhd, pengimport eksklusif Jaguar dan Land Rover di Malaysia, hari ini melancarkan Jaguar F-TYPE Coupé  semua aluminium baru, paling dinamik, kereta sukan berfokuskan prestasi yang Jaguar pernah hasilkan.

Pada pelancaran rasmi kereta sport di showroom bandar baru dwi-jenama di Menara Worldwide, Jalan Bukit Bintang, Jaguar Land Rover Malaysia mengumumkan bahawa penambahan yang cantik ini ke dalam stabil Jaguar boleh didapati dalam dua varian – F-TYPE R dan F-TYPE S.

Jaguar-F-TYPE-Coupe-sports-car

Yang paling top, F-TYPE R Coupé, mendapat kuasa enjin V8 5.0 liter, supercharged Jaguar dengan 550PS / 680Nm, menyampaikan pecutan 100 km / h dalam 4.2 saat, dan kelajuan tertinggi 300 km / h (terhad elektronik) . Ia dijual pada harga RM1,158,888 di Semenanjung Malaysia (tidak termasuk insurans).

Sementara itu, F-TYPE S Coupé, dikuasai enjin petrol supercharged 3.0-liter V6 Jaguar dengan output kuasa maksimum 380PS dan tork 460Nm, hanya mengambil masa 4.9 saat untuk menyelesaikan 0 – 100 km / h pecut dan dapat mencapai puncak yang kelajuan 275 km / j. Ia dijual pada harga RM899,888 di Semenanjung Malaysia (atas jalan, tidak termasuk insurans).

Jaguar-F-TYPE-Coupe1

Kedua-dua F-TYPE R dan F-TYPE S Jaguar menggunakan close-ratio Quickshift transmisi lapan kelajuan yang dioptimumkan untuk prestasi sukan, dengan kawalan manual penuh SportShift atau dayung terpasang di stereng.

Berdasarkan kepada Jaguar C-X16 konsep sukan yang menakjubkan yang di perkenalkan di Frankfurt Motor Show 2011, bahagian badan baru Jaguar F-TYPE Coupé yang diperbuat daripada sekeping aluminium, menyebabkan bodyshell ringan namun tetapi kuat. Ini mungkin bahagian badan aluminium dingin dibentuk paling ekstrim dalam industri automotif, menghapuskan keperluan untuk beberapa panel dan sendi kosmetik.

jaguar

Untuk maklumat lanjut mengenai Jaguar model terkini yang terdapat di Malaysia, sila pergi ke www.jaguarmalaysia.com.

jaguar-f-type-r-coupe

Previous post

Volvo V60 Cross Country Didedahkan Di USA

Next post

Kelayakan MotoGP Valencia 2014. Rossi Dapat Pole. Marquez jatuh.

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *