Berita Auto

Tempahan Perodua Axia Mencecah 20,000

Perodua Axia yang baru dilancarkan telah menerima 20,000 tempahan sejak ia dibuka untuk tempahan pada 15 Ogos tahun ini dan kerana ini penghantaran kenderaan dijangka lewat sedikit daripada jadual  sebelum ini. “Kami terharu dengan sambutan yang ditunjukkan oleh orang ramai mengenai tawaran terbaru kami dan kami ingin memberi jaminan kepada pelanggan kami bahawa kami sedang melakukan segala yang mungkin untuk menyampaikan Perodua Axia dalam tempoh yang munasabah”.

Perodua-Pix-for-showroom-launch

“Kami dengan rendah diri memohon maaf dan kefahaman dan kesabaran anda,” Datuk Aminar Rashid Salleh berkata Perodua Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif,.

Front-Rear-Seat-Full-Flat1

Perodua Axia dihasilkan di kilang pembuatan moden Perodua -. Perodua Global Manufacturing Sdn Bhd. Kilang baru memulakan pengeluaran besar-besaran daripada Perodua Axia pada awal September. Aminar berkata Perodua sedang berbincang dengan vendornya cara terbaik untuk memenuhi permintaan yang tinggi. Perodua Global Manufacturing Sdn Bhd berpotensi menghasilkan 100,000 kenderaan setahun pada satu kitaran syif dan mempunyai kadar automasi yang tinggi 75%.

“Berikutan sambutan yang menggalakkan daripada orang ramai kami juga melanjutkan waktu kerja bilik pameran kami sehingga 12 tengah malam pada 25 hingga 28 September,” kata Aminar. Semasa operasi bilik pameran dilanjutkan, orang awam boleh menguji memandu kenderaan Perodua sehingga tengah malam di semua 180 cawangan jualan  di seluruh negara.

Engine-Compartment1

“Bagi memastikan satu pengalaman yang lancar dan menyenangkan, kami  menasihati orang ramai supaya hanya berurusan dengan penasihat jualan rasmi kami di bilik pameran jualan Perodua di seluruh negara apabila membuat pembelian,” kata Aminar.

5-Passenger-Mode1

Perodua Axia adalah model EEV pertama yang dibuat oleh sebuah syarikat Malaysia dengan sokongan daripada rakan kongsi, Daihatsu Motor Company of Japan (DMC). Perodua Axia berpotensi melakukan perjalanan sejauh 21.6 km / l, luas, penuh dengan ciri-ciri Malaysia yang unik dan mempunyai kos pemilikan keseluruhan rendah – pakej semua-dalam-satu untuk setiap rakyat Malaysia dengan harga bermula dari RM24,600 hingga ke RM42,530 (Semenanjung Malaysia). Perodua Axia datang dalam 4 variasi; Standard E, Standard G, Edisi Khas dan Advance. Ia juga dilengkapi dengan jaminan 5 tahun – satu lagi pertama bagi Perodua.

2-Passenger-Mode-II1

Dengan slogan “Your Smart Move”, ianya mewakili usaha Perodua untuk menjadi kompetitif di peringkat global dari segi kualiti, gaya, ciri-ciri dan harga. Slogan ini juga menandakan bahawa kereta ini adalah pembelian pintar. Perodua Axia datang dalam 8 warna, yang terdiri daripada Ivory White, Glittering Silver, Ebony Black, Moonlight Blue (warna sedia ada) dan memperkenalkan Cherry Blossom, Lemon Grass Green, Sunflower Yellow dan Lava Red.

2-Passenger-Mode-I1

Previous post

Ini Dia Civic & Civic Sport 2015

Next post

Audi Mempamerkan TT Roadster 2015

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *