Berita Auto

Audi Mempamerkan TT Roadster 2015

Terima kasih kepada bahagian bahagian yang diperbuat daripada magnesium, aluminium, keluli dan plastik, bahagian bumbung TT Roadster serba baru hanya 39 kg. TT Roadster 2015 serba baru mendapat sebagai standard sistem pemanduan dinamik Audi, yang membolehkan pemandu menyesuaikan bunyi enjin. Audi menawarkan TTS Roadster beberapa warna baru seperti Panther hitam dan Sepang biru, manakala dalamannya boleh didapati dalam warna hitam, kelabu batu, Palomino coklat dan merah.

audi_tts_roadster_9

Bahagian dalam mendapat instrumen digital kelompok baru yang menggantikan instrumen analog dan monitor MMI ini. Paparan besar 12.3-inci dan selain tachograph dan kaunter rev, terdapat juga infotainment yang memberi tumpuan kepada tema seperti peta navigasi. Di samping itu terdapat tema ketiga yang memberi tumpuan kepada counter. TTS Roadster dilengkapi dengan enjin  2.0 liter TFSI yang menghasilkan 310hp dan 380Nm tork.

audi_tts_roadster_8

TTS Roadster mampu memecut dari 0 hingga 100 km / h dalam 4.9 saat, manakala kelajuan tertinggi secara elektronik dihadkan 250km / j.

audi_tts_roadster_5

Enjin TFSI 2.0 liter ini boleh didapati dengan transmisi manual enam kelajuan dan sebagai pilihan S tronic dwi-klac transmisi automatik enam kelajuan. Kuasa dihantar ke jalan melalui Quattro all-wheel drive tetap standard dan roda 18 inci dibalut dengan tayar 245/40.

audi_tts_roadster_10

Di belakang roda kita dapati brek caliper aluminium yang baru dibangunkan di gandar depan. Seperti yang anda lihat dari gambar, TTS Roadster mempunyai bumbung kain elektrik, iaitu 3kg lebih ringan daripada yang dahulu.

audi_tts_roadster_7

Previous post

Tempahan Perodua Axia Mencecah 20,000

Next post

Mercedes-Benz C63 AMG

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *