Berita Auto

Volvo Malaysia Terima 1,800 Pertanyaan Serius Tentang Volvo XC40

SUV baru yang bergaya ini dijangka tiba pada Oktober tahun ini dan tanpa melihat sendiri Volvo XC40 baharu atau pun berbau kabin terdapat lebih daripada 1,800 pertanyaan serius. XC40 ini akan mengubah cara Malaysia melihat kereta Volvo dan jenamanya.

XC40 merupakan SUV kompak premium pertama Volvo, dan juga merupakan model pertama yang dibina di atas platform Kompak Modular atau CMA(Compact Modular Architecture) yang baharu. Direka terutamanya untuk bandar, ia mempunyai banyak teknologi sambungan, hiburan dan keselamatan yang maju dari kereta siri terbaru Volvo 60 dan 90, XC60, S90, V90 dan XC90. Ia juga dikuasakan oleh enjin Volvo Drive-E yang cekap, dan ditawarkan dengan pemacu depan atau semua roda, dan dengan gearbox manual dan automatik.

Buat permulaan, dua enjin petrol akan disediakan, dengan kuasa antara 190 hingga 250 hp. Semua enjin ini adalah 2.0 liter, unit empat silinder: terdapat 190hp T4 dan 247hp T5 petrol pacuan petrol. T4 dan T5 akan dilengkapi dengan pemacu semua roda dan kotak gear automatik Volvo 8-kelajuan. Butiran teknikal lengkap mengenai enjin-enjin ini akan dikeluarkan pada masa akan datang. Powertrains lain akan ditawarkan kemudian dalam kitaran hayat Volvo XC40 termasuk hibrid plug-in dan kemungkinan versi elektrik penuh.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Versi Momentum peringkat kemasukan mempunyai gaya yang paling ekspresif, termasuk hiasan dalaman tekstil dan vinil dan pilihan cermin bumbung putih dan cermin berwarna berwarna, bersama-sama dengan roda aloi putih dan hitam.

Previous post

Hujung Minggu Dengan Aston Martins Di Le Mans 2018

Next post

Minyak Pelincir Motosikal Castrol Activ Baharu Dilancarkan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *