Berita Auto

Land Rover Discovery Dapat Engine dan Teknologi Keselamatan Baharu

Enjin diesel 3.0 liter V6 yang baharu, berlencana SDV6, menghasilkan 306PS dan tork 700Nm yang mengagumkan. Enjin ini mampu meluncurkan Discovery dari 0-100km / j dalam 7.5 saat (0-60mph dalam 7.0 saat) dan menyampaikan penghalusan pelayaran santai dan keupayaan menunda berat sah 3,500kg.

Sebagai sebahagian daripada perkembangan teknologi enjin berterusan Land Rover, SDV6 dengan turbocharger berkembar mempunyai sistem pengembalian yang disemak semula dengan intercooler berkembar dan reka bentuk penyuntik lapan-muncung untuk prestasi dan kecekapan yang dioptimumkan.

Semua powertrains Discovery juga akan dilengkapi dengan penapis zarah untuk menjadikan mereka lebih bersih. Penapis yang cekap dan rapat disusun dengan kemas ke dalam sistem rawatan lepas dan perangkap jelaga apabila gas ekzos melaluinya. Di bawah keadaan pemanduan biasa, jelaga yang terperangkap akan dioksidakan menjadi CO2 dan penapis dibaik semula apabila pemandu melepasi pedal pemecut.

Discovery kini dilengkapi dengan Clear Exit Detection, yang memberi amaran kepada pemandu dan penumpang jika kenderaan, penunggang basikal atau bahaya lain menghampiri dari belakang ketika keluar dari kenderaan. Jika halangan dikesan maka lampu amaran akan berkelip di pintu yang akan menyedarkan penghuni.

Kawalan Cruise Adaptive kini termasuk Stop & Go untuk membantu pemandu pada setiap masa. Ia mengekalkan kelajuan yang dipilih pemandu apabila selamat, tetapi juga secara automatik menyesuaikannya untuk mengekalkan jarak yang telah ditetapkan dari kenderaan di depan. Teknologi itu bahkan boleh lancar menghentikan kenderaan dalam keadaan lalu lintas yang berat dan, jika lalu lintas bergerak lagi dalam masa tiga saat berhenti, secara automatik akan terus mengikuti semula kereta di depan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Teknologi ini hanya salah satu dari pelbagai ciri Bantuan Pemanduan untuk membantu pelanggan memakai penuh Land Rover mereka, menyampaikan pemanduan yang paling selamat di mana sahaja hala tuju mereka. Land Rover juga mempermudahkan proses untuk pelanggan menentukan kenderaan mereka dengan ciri keselamatan kini berpecah kepada tiga pakej; Pakej Park, Pakej Pemandu dan Pakej Bantuan Pemandu.

 

Previous post

Honda HR-V Dan CR-V Habis Dijual! ... Ya! Habis!

Next post

Perodua Anjur Program Keselamatan Jalan Raya Untuk 7,000 Kakitangan Yang Balik Kampung

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *