Berita Auto

BMW 8-Series Coupe

Persembahan Coupe BMW 8-Series baharu menambah bab baru kepada sejarah pembuat kereta premium sensasi Bavaria dan mendapat model semasa yang memasuki segmen mewah dengan permulaan yang dinamik.

BMW 8-Series Coupe adalah kereta impian yang membanggakan dengan prestasi cemerlang, reka bentuk mencetus emosi, kemewahan canggih dan ciri-ciri peralatan yang canggih sambil memaparkan kawalan teknologi, bantuan pemandu dan sambungan.

Pelancaran pasaran seluruh dunia di BMW 8-Series Coupe akan bermula pada November 2018. Kereta sport ini akan dibina di kilang BMW Dingolfing, yang juga menjadi rumah kepada sedan BMW 7-Series yang bermaksud bahawa ia telah memperoleh kepakaran yang luar biasa dalam pembuatan kenderaan mewah.

Nombor 8 dalam nama model menunjukkan status peringkat tinggi pendatang baru dalam julat produk BMW. Seperti pada masa lalu dengan BMW Z8 dan juga dengan BMW i8 semasa, ia dikhaskan untuk kereta yang sangat sporty yang membara emosi.

Oleh itu, Coupe BMW 8-Series akan menjadi komponen utama model model segmen mewah yang ditetapkan oleh Kumpulan BMW sebagai sebahagian daripada strategi NUMBER ONE> NEXTnya.

Objektif utama Coupe BMW 8-Series baharu adalah pemanduan dinamik yang mendebarkan.

Tubuh, powertrain dan penggantungan telah diuji secara konsisten untuk mencapai ketangkasan, ketepatan dan penampilan yang diharapkan dari sebuah kereta sukan kelas atas.

Dalam proses ini, enjin yang sangat kuat telah digabungkan dengan  sistem pemanduan roda pintar BMW xDrive dan  Reka bentuk berat badan BMW.

 

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

BMW 8-Series Coupe baharu ini dibangunkan sejajar dengan BMW M8 GTE, yang telah membuktikan potensinya dalam perlumbaan jarak jauh FIA World Endurance Championship (WEC) dan dalam Kejohanan Sukan ICSA WeatherTech SportsCar (IWSC) yang diadakan di Amerika Utara .

 

Kereta pengeluaran kini memungkinkan untuk mengalami prestasi dinamik yang luar biasa dalam suasana yang sangat mewah.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Di bawah bonet BMW M850i xDrive Coupe terletak enjin 390 kW / 530 hp V8 yang telah mengalami penghalusan yang meluas dan menghasilkan kuasa yang hebat.

Enjin kedua di pelancaran pasaran dengan jelas menunjukkan kehebatan jarak jauh Coupe BMW 8-Series baharu. Enjin diesel 235 kW / 320 hp enam silinder dalam BMW 840d xDrive Coupe menggabungkan daya tarik serta-merta dengan kecekapan yang sangat mengurangkan bilangan perhentian pengisian semula yang diperlukan ketika touring.

Pelancaran Coupe BMW M850i xDrive juga menandakan sebuah enjin V8  perdana baharu. Generasi terbaru unit lapan silinder 4.4 liter telah diubah secara radikal dan banyak butiran yang dioptimumkan.

Terima kasih kepada peningkatan 50 kW / 68 hp dalam output tanpa memberi kesan kepada berat berbanding dengan enjin yang digantikan, unit V8 yang baru kini dapat menjana 390 kW / 530 hp,  di antara 5,500 dan 6,000 rpm.

Pada masa yang sama, tork maksimum telah dinaikkan sebanyak 100 Nm (74 lb-ft) hingga 750 Nm (553 lb-ft), yang boleh didapati dari jarak jauh dari 1,800 hingga 4,600 rpm untuk teras ke hadapan yang berpanjangan.

BMW M850i xDrive Coupe baharu memecut dari 0 hingga 100 km / j (62 mph) dalam hanya 3.7 saat.

Penggunaan yang tidak pernah berlaku sebelum ini dalam enjin diesel dalam segmen ini menghasilkan gabungan daya menarik tertinggi dan ekonomi bahan bakar yang sangat baik. Unit diesel enam-silinder dengan teknologi BMW TwinPower Turbo menyampaikan output maksimum 235 kW / 320 hp dan tork puncak 680 Nm (501 lb-ft), yang boleh didapati dari serendah 1,750 rpm.

Enjin menggunakan teknologi turbocharging multi-stage dan ciri-ciri prestasinya membolehkan pelayaran santai pada kelajuan enjin rendah, sementara membolehkan kereta untuk memecut ke 100 km / j (62 mph) dari rehat dalam hanya 4.9 saat.

Menekan pemecut keras menggesa iringan akustik tersendiri dari sistem ekzos sukan yang telah dikonfigurasi khas untuk model ini.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Previous post

Volvo Cars Tech Fund Melabur Dalam Syarikat Sensor Automotif Luminar

Next post

BHPetrol Dapat Café 'Delish' ... Dapatkan Makanan Sedap Harga Patut

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *