Berita Auto

Renault Captur Baharu Yang Dipasang Secara Tempatan Di Segambut, Malaysia Diperkenalkan

TC Euro Cars hari ini melancarkan Captur baharu, crossover paling laris di Eropah, yang menampilkan luaran yang lebih sportier, lebih tegas dengan warna-warna baru yang kencang dan dalaman yang lebih halus agar kualiti dipertingkatkan. Renault Captur baharu dibina berdasarkan kejayaan asal model itu, termasuk penampilan dua tona menarik mereka.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Di samping pilihan warna Flame Red (badan) / Diamond Black (bumbung) yang popular, Captur baru kini boleh didapati dalam tiga warna badan baru: Warna badan Atacama Orange, Ocean Blue dan Pearl White, semua dipasangkan dengan atap Diamond Black.

Harga kekal pada RM109,000 (di atas jalan termasuk GST, tanpa insurans, untuk Semenanjung Malaysia dan pendaftaran swasta), dengan tambahan RM900 (tidak termasuk GST) untuk pilihan warna Flame Red dan Pearl White, yang termasuk plat menendang dan dulang bagasi. Dipasang secara tempatan di kilang Tan Chong Group di Segambut, Captur baharu adalah EEV yang diperakui dan menawarkan kecekapan bahan api yang sangat baik.

Dikuasakan enjin turbocharged TCe 120 1.8L aspirasi biasa Renault 1.8L dengan transmisi enam kelajuan Efficient Dual Clutch (EDC), berkuasa maksimum 120 PS pada 4,900 rpm dan tork puncak 190 Nm dari serendah 2,000 rpm sambil mengekalkan kecekapan bahan api yang luar biasa sehingga 5.4 L / 100km.

 

Untuk maklumat lanjut tentang Captur baharu dan Renault di Malaysia, sila layari www.renault.com.my atau www.facebook.com/RenaultMalaysia.

 

Previous post

Kerajaan Baharu Malaysia Mengurangkan GST Dari 6% hingga 0% Mulai 1 Jun 2018

Next post

Mercedes-Benz V-Class Night Edition Dengan Kit AMG

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *