Berita Auto

Kilang Kereta Mercedes-Benz di Eropah Akan Menjadi Mesra Alam

Di Jerman dan Eropah, Mercedes-Benz Cars membuka jalan untuk pengeluaran mesra alam. Semua kilang Jerman akan dibekalkan dengan tenaga neutral CO2. Persiapan untuk elektrik hijau semata-mata untuk pengeluaran mesra alam di Eropah sedang pesat dijalankan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Dengan keputusan ini, Mercedes-Benz Cars mencipta pengeluarannya yang lebih mampan – ini juga merupakan langkah strategik yang nyata dari inisiatif “Purpose” atau tujuan yang divisyen kereta penumpang Daimler telah melakukannya sendiri dalam beberapa bulan yang lalu.

Tumbuhan baru di Jerman dan Eropah dirancang dengan bekalan tenaga neutral CO2 dari permulaan:

  •  Mulai dari hari ini, sumber elektrik seluruh kilang pintar di Hambach (Perancis) diperolehi daripada sumber tenaga boleh diperbaharui.
  • Di lokasi Kecskemet (Hungary) kilang kedua dengan pengeluaran yang sangat fleksibel dan cekap, yang akan dibekalkan dengan CO2-netral, kini dibina.
  • Di Jawor (Poland), sebuah loji enjin neutral CO2 sudah siap dibina. Kilang itu akan mula beroperasi pada 2019.
  • “Factory 56” kini dibina di kilang Sindelfingen (Jerman). Menurut slogannya – digital, fleksibel, hijau – ia akan menetapkan standard dalam pengeluaran kereta di seluruh dunia. Dewan pengeluaran menggunakan tenaga yang boleh diperbaharui dan mengurangkan penggunaan air dan pembaziran dengan ketara. Di bumbung “Factory 56” terdapat sistem photovoltaic yang membekalkan elektrik hijau yang dihasilkan sendiri.
Previous post

S-F-Type SVR dan XJR575 Teksi Lumba di Nürburgring

Next post

Honda EX5 Kini Dengan Pilihan Warna Baharu

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *