Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tesla Model 3 Hadapi Isu Pengeluaran

Tesla telah menggantung barisan pemasangan Model 3nya dalam apa yang dikatakan oleh syarikat itu pada hari Isnin sebagai hentian pengeluaran yang dirancang, kerana pembuat kereta itu terus menghadapi cabaran mengeluarkan sedan baharu itu.

Ia adalah kali kedua sejak Februari Tesla telah menutup barisan pengeluaran buat sementara waktu untuk Model 3 di kilang Fremont, Californianya. “Tempoh ini digunakan untuk meningkatkan automasi dan secara sistematik menangani kesesakan untuk meningkatkan kadar pengeluaran,” kata jurucakap Tesla.

Selepas melambatkan pengeluaran sedan Model 3, Tesla kini cuba mengejar sasaran untuk membina 2,500 kenderaan setiap minggu menjelang akhir suku tahun kedua. Masalah di dalam barisan pemasangan robotnya telah merumitkan usaha itu.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Saham Tesla turun 3% Isnin, tekanan oleh pengakuan Musk, sebuah laporan yang mendakwa bahawa Tesla mengalami kecederaan pekerja yang syarikat itu menafikan dan tuntutan undang-undang yang dipinda pada asalnya difailkan tahun lalu yang menuduh Musk mengelirukan pelabur tentang pengeluaran Model 3.

 

 

Previous post

Ford Mustang Kereta Sports Coupe Paling Laris Di Dunia

Next post

Peluang Menang Tiket Ke Final Piala Dunia FIFA 2018

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *